7 علامت که کودک تان آینده ای درخشان و خوش نام دارد

خط سلامت: تفاوت بزرگی بین تربیت ساده یک کودک و تربیت کودک برای بزرگ شدن به عنوان یک فرد خوب وجود دارد.

7 علامت که کودک تان آینده ای درخشان و خوش نام دارد

مشاهده علائمی که نشان می دهد کودک شما در مسیر درستی قرار دارد، همیشه آنقدر که به نظر می رسد ساده نیست.

به گزارش خط سلامت اما تربیت فرزند و یک فرد خوب مستلزم شناخت این نشانه ها و تقویت آنها در سال های اولیه است. رمزگشایی این نشانه ها گیج کننده است بنابراین، فهرستی از هفت نشانه اولیه را که ممکن است فرزند شما در حال بزرگ شدن به یک فرد عالی باشد در زیذ آورده ایم.

به این ترتیب، شما نه تنها یک فرزند، بلکه یک انسان شگفت انگیز را بزرگ خواهید کرد که جهان را به مکانی بهتر تبدیل می کند. پس بیایید ببینیم که آیا فرزند شما در مسیر درست است یا خیر!

همدلی در او مشهود است

همدلی، توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران، سنگ بنای انسان خوب بودن است. این چیزی است که به ما امکان می دهد با دیگران در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنیم و اساس شفقت و مهربانی را تشکیل می دهد.

فرزند کوچک شما دوستی را می بیند که در زمین بازی افتاده است و بلافاصله با عجله می رود تا بررسی کند که آیا او خوب است یا خیر. یا شاید اسباب بازی مورد علاقه خود را با خواهر یا برادری که ناراحت است به اشتراک بگذارد. اینها نشانه های واضح همدلی هستند.

دیدن همدلی فرزندتان در سنین پایین می تواند فوق العاده دلگرم کننده باشد. این نشان می دهد در حال توسعه درک احساسات دیگران و مایل به حمایت از آنها در مواقع ضروری است.

اما به یاد داشته باشید، همدلی یک شبه اتفاق نمی افتد. این در طول زمان از طریق راهنمایی شما و تجربیات آنها پرورش یافته است. بنابراین به تشویق این رفتارهای همدلانه ادامه دهید، زیرا این رفتارها شاخص های کلیدی هستند که نشان می دهد فرزند شما در حال بزرگ شدن به یک فرد بسیار خوب است.

مسئولیت می پذیرند

هنگامی که فرزند شما مسئولیت اعمال خود را - خوب یا بد - شروع می کند، نشانه مثبتی است که او در حال ایجاد یک قطب نما اخلاقی قوی است. یاد می گیرند  اعمال شان عواقبی دارد و باید صاحب آنها شوند. این یک نشانه اولیه است که نشان می دهد فرزند شما در حال رشد به فردی است که می توان به او اعتماد کرد تا کار درست را انجام دهد.

 با تنوع راحت است

در یک مطالعه ، مشخص شد کودکانی که در اوایل زندگی در معرض محیط‌های مختلف قرار می‌گیرند، نگرش مثبت‌تری نسبت به فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف نشان می‌دهند.

وقتی فرزند شما به راحتی با بچه هایی با زمینه های فرهنگی، قومی یا اجتماعی-اقتصادی متفاوت دوست می شود، نشانه آن است که با ذهنی باز بزرگ می شود. یاد می گیرند متفاوت بودن نه تنها مشکلی ندارد، بلکه فوق العاده است.

این پذیرش تنوع، نشانگر همدلی و احترام به دیگران است.

سپاسگزاری واقعی 

چیزی جادویی در مورد کودکی وجود دارد که ارزش گفتن "متشکرم" را درک می کند. در مورد "تشکر" خودکاری که اغلب به کودکان آموزش داده می شود صحبت نمی کنم. منظورم قدردانی صمیمانه ای است که از قدردانی واقعی از آنچه دریافت کرده یا تجربه کرده اند ناشی می شود.

وقتی فرزند شما نه تنها به یاد می آورد که از شما برای یک وعده غذایی یا یک هدیه تشکر کند، بلکه از چیزهای روزمره مانند گذراندن وقت با هم تشکر می کند، این نشانه قوی است که او در حال بزرگ شدن به یک فرد خوب است. یاد می گیرند که قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانند و آنها را بدیهی نپذیرند.

این حس قدردانی می‌تواند فرزند شما را مثبت‌تر، متواضع‌تر و مهربان‌تر کند ویژگی‌هایی که در افراد خوب ضروری است. بنابراین اگر کودک اغلب از صمیم قلب تشکر می کند، آن را به عنوان نشانه ای دلگرم کننده از شخصیت در حال رشد او در نظر بگیرید.

 از ایستادگی برای آنچه درست است نمی ترسند

وقتی فرزندتان شجاعت ایستادگی برای آنچه را که فکر می‌کند درست است نشان می‌دهد، حتی زمانی که ناراحت کننده یا مخاطره‌آمیز است، نشانه واضحی است که او در حال بزرگ شدن به یک فرد خوب است. آنها اهمیت صداقت و شجاعت را یاد می گیرند و این ویژگی هایی است که واقعاً یک فرد خوب را تعریف می کند.

 سخاوتمند است

سخاوت یکی دیگر از ویژگی های کلیدی یک فرد خوب است. این فقط به اشتراک گذاشتن اسباب بازی ها یا آب نبات ها نیست، بلکه سخاوتمندانه با زمان، توجه و عشق آنها نیز هست.

اگر متوجه شدید فرزندتان با میل و رغبت اسباب بازی مورد علاقه خود را با خواهر یا برادر یا دوست خود به اشتراک می گذارد یا به همسایه سالخورده خود در انجام کارهای خانه کمک می کند، این یک نشانه عالی است. این نشان می دهد لذت بخشش را درک می کند و فقط روی خودشان متمرکز نیست.

این رفتار فداکارانه یک شاخص قوی است که در حال توسعه حس اجتماعی و درک اهمیت کمک به دیگران هستند. این نوع روحیه سخاوتمندانه نشانه مطمئنی است که فرزند شما در مسیر تبدیل شدن به یک فرد بسیار خوب است.

 به دیگران احترام می گذارد

قانون طلایی رفتار با دیگران به گونه ای که دوست دارید با شما رفتار شود، حکمتی جاودانه است. وقتی فرزند شما صرف نظر از سن، موقعیت یا پیشینه‌ به دیگران احترام می‌گذارد، نشانه‌ای غیرقابل انکار است که او در حال بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک فرد خوب است.

احترام فراتر از اخلاق خوب است. این در مورد شناخت ارزش دیگران و برخورد با آنها با مهربانی و درک است. وقتی فرزند شما این سطح از بلوغ و توجه را نشان می دهد، واضح است در مسیر درستی قرار دارد.

این احترام به دیگران، بستری است که تمام فضایل دیگر بر آن استوار است. این مهم ترین نشانه این است که فرزند شما در حال بزرگ شدن است و به یک فرد بسیار خوب تبدیل می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان