3 ماده غذایی که افسرده ها نباید به آن لب بزنند

خط سلامت: آیا غذای ناسالم با افسردگی مرتبط است؟ تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی غنی از فست فود که با سطوح بالای قندهای تصفیه شده، چربی های اشباع شده و مواد فرآوری شده مشخص می شود، ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی کمک کند .

3 ماده غذایی که افسرده ها نباید به آن لب بزنند

فست فود اغلب سرشار از چربی های ترانس ناسالم است که با التهاب در بدن و افسردگی مرتبط است.

به گزارش خط سلامت الگوی غذایی که با مصرف زیاد میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون، لبنیات کم چرب و آنتی اکسیدان ها و مصرف کم غذاهای حیوانی مشخص می شود با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

یک الگوی غذایی که با مصرف زیاد گوشت قرمز و یا فرآوری شده، غلات تصفیه شده، شیرینی ها، محصولات لبنی پرچرب، کره، سیب زمینی و سس پرچرب و مصرف کم میوه ها و سبزیجات مشخص می شود، با افزایش خطر ابتلا به این بیماری همراه بود. افسردگی از طریق رعایت رژیم غذایی قابل کنترل است.

 پژوهش ها نشان داده است مصرف برخی موادغذایی علایم افسردگی را تشدید می کند و احتمال عود این بیماری را افزایش می دهد.

 مواد غذایی ممنوع در افسردگی

برخی از مواد غذایی که علایم افسردگی را تشدید می کند، عبارت است از:

قند و شکر

متعادل نگه داشتن سطح قند خون در طول روز، به کاهش علایم  به تعادل خلق و خوی کمک می کند.

غلات تصفیه شده

درست مانند شکر، با غذاهای فرآوری شده احاطه شده ایم که در تهیه آن از غلات تصفیه شده استفاده می کنند. اصطلاح "تصفیه شده" به اشکالی از قندها و نشاسته ها اشاره دارد که در طبیعت وجود ندارند.

دکتر جورجیا اد، روانپزشک و متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از غذاهایی که ما برای راحتی به دنبال آن هستیم، همان چیزهایی هستند که خلق و خوی شما را مختل کنند. غذاهایی مانند برنج سفید، پاستا، کراکر، نان، چیپس مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده هستند که ارزش غذایی کمی دارند.

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، سطح قند خون را در طول روز بالا می برد و منجر به خستگی می شود.

الکل

اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، محدود کردن الکل به نفع شماست. الکل عامل افسردگی است و می تواند منجر به اختلال در قضاوت و زمان واکنش شود. بسیاری از نوشیدنی‌های الکلی خلق و خوی شما را خراب می کنند و باعث تغییر در سطح قند خون می شوند.

دکتر اد معتقد است: الکل هیچ یک از مشکلات سلامتی را حل نمی کند، زیرا هیچ مشکلی برای سلامتی ناشی از کمبود الکل نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان