افسردگی و اضطراب باعث واکنش های آلرژیک می شود

خط سلامت: آیا اضطراب و افسردگی می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود؟ اما اگر پاسخ استرس را به طور مکرر تحریک کنید، با گذشت زمان می‌تواند به افسردگی، اضطراب، فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، سوزش سر دل و بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله آلرژی‌های بدتر کمک کند.

افسردگی و اضطراب باعث واکنش های آلرژیک می شود

علائم آلرژی مداوم چیست؟ علاوه بر ایجاد علائم بینی مانند عطسه، سرفه، عفونت سینوسی ، آبریزش یا گرفتگی بینی، خس خس سینه و تنگی نفس ، آلرژن های داخلی و خارجی نیز می توانند باعث خارش یا بثورات پوستی شوند.

به گزارش خط سلامت برای مبتلایان به آلرژی مزمن مهم است که هر کاری که می توانند انجام دهند تا قرار گرفتن در معرض آلرژن های خود را محدود کنند.

 افسردگی یکی از پیامدهای منفی آلرژی است. تحقیقات جدید نشان می دهد آلرژی احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

رابطه آلرژی با افسردگی و اضطراب 

محققان در آلمان و سوئیس رابطه آلرژی با افسردگی و اضطراب را مورد مطالعه قرار دادند.

یافته‌های آن‌ها نشان داد اضطراب، احتمال ابتلا به آلرژی فصلی را افزایش می دهد. همچنین مشخص شد تجربه آلرژی در طول سال، احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

مطالعه ای در تایوان نشان داد ابتلا به آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک (اگزما)، خطر ابتلا به یک بیماری های روانی را افزایش می دهد.

چه ارتباطی بین سلامت روان و آلرژی وجود دارد؟

آلرژی نوعی التهاب است. مشخص شده است مواد التهابی به نام سیتوکین ها که باعث ایجاد آلرژی می شوند بر سلامت روان تأثیر می گذارند و احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

خارش چشم، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و احتقان بینی، از جمله علائم رایج آلرژی هستند که منجر به مشکلات خواب می شوند؛ خواب ناکافی نیز به نوبه خود منجر به کاهش سلامت روان و می شود.

چه علائمی نشان می دهد که آلرژی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد؟

درد و فشار صورت و سردرد ناشی از احتقان بینی منجر به کاهش تمرکز در محل کار شود. مشکلات تنفسی ناشی از آسم آلرژیک، برای بسیاری از افرادی که با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند، یک منبع مهم استرس است.

خارش مزمن، به ویژه اگر با کهیر مرتبط با آلرژی باشد یا نباشد، باعث کاهش کیفیت زندگی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان