اگر دنبال عشق و معنا در زندگی هستید اول این مورد را پیدا کنید

خط سلامت: مطالعات نشان داده اند افراد هدفمند در مجموع جذاب تر از کسانی هستند که هیچ احساس هدفی ندارند.

اگر دنبال عشق و معنا در زندگی هستید اول این مورد را پیدا کنید

اولین قدم برای یافتن هدف در زندگی این است که باور داشته باشید هدف دارید. احساس هدف بالاتر اغلب منجر به نتایج مثبت تری در رابطه می شود.

به گزارش خط سلامت چه چیزی برای شما انگیزه و معنی دارد، به شما در تعیین اهداف کمک می کند و باعث می شود احساس کنید زندگی شما در جهت روشنی رو به جلو حرکت می کند؟

اگر بتوانید به راحتی به این سؤالات پاسخ دهید، اگر فکر می کنید زندگی شما معنی دارد و دلیلی برای حضور در اینجا دارید، در حال حاضر، به احتمال زیاد در مسیر یافتن هدف منحصر به فرد خود در زندگی و راهی به سوی موفقیت هستید و خوشبختی نسبت به کسی که هیچ دعوت یا جهت خاصی را احساس نمی کند.

زندگی هدفمند چه ویژگی دارد؟

زندگی هدفمند، زندگی پر از معنا و جهت است. یافتن هدف مستلزم تأمل در تجربیات زندگی گذشته و چگونگی تأثیر آنها روی شما، بازکردن ایده ها و تجربیات متنوع و در نهایت مشارکت فعالانه در مهم ترین زمینه های مورد علاقه شما است.

یک مطالعه کوچک که توسط محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شد نشان داد محدود کردن گزینه‌های متعدد زندگی به گزینه‌هایی که به شما انگیزه می‌دهند و احساس رضایت و احساس مثبتی نسبت به خودتان به شما می‌دهند، نه تنها به شما کمک می‌کند افرادی را پیدا کنید که به آنها جذب می‌شوید، بلکه به شما کمک می‌کند. شریک عاشقانه طولانی مدت باشید.

پس از ایجاد نمایه‌های جعلی در یک برنامه دوستیابی از افرادی که به نظر می‌رسید هدف قوی دارند و همچنین افرادی که هیچ هدف واقعی فراتر از خودشان نداشتند، محققان از 119 مرد و زن خواستند که بخوانند و هر کدام را بر اساس جذابیت شان به عنوان رمانتیک رتبه‌بندی کنند.

پروفایل افرادی که به هدفی بالاتر دعوت می شوند

آنها می خواهند به دیگران کمک کنند (به عنوان مثال، خدمات اجتماعی داوطلبانه)، به دنبال یک انگیزه خلاقانه قوی (یعنی اشتیاق به بازیگری، نوشتن، رقصیدن یا هنرهای تجسمی)، تمرکز در مورد اهداف مالی (یعنی دنبال ثروت) یا تمرکز شدید زندگی حول روابط با عزیزان شرکای عاشقانه بالقوه جذاب تر از کسانی هستند که اصلاً هدف خاصی را ابراز نمی کنند.

بالاترین رتبه برای شرکای بالقوه به پروفایل افرادی تعلق گرفت که بیشتر بر روابط خود متمرکز بودند، پس از آن افرادی با مشخصات خلاق و سپس کسانی که متعهد به کمک به دیگران بودند.

پروفایل هایی که عمدتاً بر امور مالی متمرکز شده بودند از نظر جذابیت کمتر از سایرین رتبه بندی شدند.

بر اساس نظریه مثلثی عشق رابرت استرنبرگ، صمیمیت، اشتیاق و تعهد سه مؤلفه لازم برای عشق کامل  هستند. انواع و مراحل دیگر عشق، از دوستی و شیفتگی گرفته تا عشق عاشقانه و همراه، فقط یک یا دو مورد از این مؤلفه ها را در بر می گیرند و اغلب زنده می مانند. در هر صورت، تعهد باید جزء هر رابطه ای باشد که بخواهد پایدار بماند.

مطالعات قبلی نشان داده است کسانی که هدف بالاتری دارند، صرف نظر از مقوله هدف، نتایج روابط مثبت تری را نسبت به کسانی که احساس هدفمندی نمی کنند یا هدف گسترده تری را در زندگی دنبال نمی کنند، گزارش می دهند.

تحقیقات نشان می دهد این می تواند به این دلیل باشد که افراد بسیار هدفمند نیز افرادی با انگیزه هستند که بیشتر روی روابط شخصی خود سرمایه گذاری می کنند و بنابراین متعهدتر به برداشتن گام هایی برای حل تعارضات اجتناب ناپذیر و حفظ صمیمیت و اشتیاق احساس شده در یک رابطه سالم و کامل هستند.

فردی با هدف کمتر در یک رابطه عاشقانه سرمایه گذاری کمتری می کند و بنابراین انگیزه کمتری برای انجام اقدامات مشابه برای محافظت از آن رابطه دارد.

اما مزایای داشتن و احساس هدف تقریباً کامل است. همچنین مشخص شده است افراد هدفمند نسبت به افرادی که در زندگی هدفی ندارند، مهارت های مدیریت زمان بهتر، تنظیم هیجانی بهتر ، منفی گرایی و واکنش پذیری کمتر در موقعیت های استرس زا و رضایت کلی بیشتری از زندگی دارند.

افراد هدفمند هنگام مواجهه با موانع، انعطاف پذیرتر هستند و انگیزه پیدا می کنند تا زمان و منابع لازم برای رسیدن به اهداف خود، چه شخصی و چه حرفه ای را بیابند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان