روانشناسی شخصیت / چه ویژگی های شخصیتی نشان می دهد شخصیت پیاز دارید + مقایسه ویژگی های شخصیت پیاز با شخصیت سیر

خط سلامت: در سیستم کامین، افراد با شخصیت پیاز افرادی هستند که به خودشان سخت می‌گیرند ، در حالی که افراد با شخصیت سیر افرادی هستند که به دیگران سخت می‌گیرند.

روانشناسی شخصیت / چه ویژگی های شخصیتی نشان می دهد شخصیت پیاز دارید + مقایسه ویژگی های شخصیت پیاز با شخصیت سیر

نسخه افراطی با ویژگی شخصیت پیاز  ، فرد عصبی و مضطرب است که نگران همه چیز است، خود را به خاطر چیزهایی که اشتباه می کند سرزنش می کند.

با شخصیت پیاز چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

به گزارش خط سلامت افراد با شخصیت پیاز برای خود درد ایجاد می کنند، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به دیگران بسیار سخت کار می کنند . از طرفی افراد با شخصیت سیر هرگز به خودشان سخت نمی گیرند. افراد با شخصیت سیر هیچ دردی برای خود ایجاد نمی کنند، اما به اطرافیان شان صدمه می زنند. آنها هیچ سرزنشی نمی کنند، اما به سرعت تقصیر را گردن دیگران می اندازند.

نظریه شخصیت پیاز چیست؟

از قیاس پیاز برای توضیح نظریه نفوذ اجتماعی استفاده می شود. شخصیت مانند یک پیاز چند لایه است که خود عمومی (قد، وزن، جنسیت) را در بیرون و خود خصوصی (ارزش ها، خودپنداره، احساسات عمیق) را در هسته دارد .

شخصیت پیاز + روانشناسی شخصیت

پوست پیاز در روانشناسی چیست؟

 مدل پیاز بر اساس ساختار یک پیاز است . همانطور که پیاز لایه های مختلفی دارد و پوست کندن هر لایه ما را در معرض لایه ای دیگر قرار می دهد، شخصیت انسان نیز چنین است. افراد لایه های مختلفی از شخصیت را دارند و در زیر هر لایه لایه متفاوتی وجود دارد.

تئوری پیاز چیست؟

این تشبیه نشان می دهد شخصیت ها مانند پیاز دارای "لایه" هستند. لایه بیرونی چیزی است که عموم مردم می بینند و هسته اصلی خود خصوصی فرد است . هنگامی که یک رابطه شروع به توسعه می کند، افراد در رابطه ممکن است تحت یک فرآیند خودافشایی قرار گیرند و عمیق تر در "لایه ها" پیشرفت کنند.

تیپ شخصیتی پیاز چیست؟

نیکلاس کامینگز روانشناس آمریکایی روش منحصر به فردی برای متمایز کردن تیپ های شخصیتی دارد. او مردم را به پیاز و سیر تقسیم می کند. در سیستم کامین، شخصیت پیازها افرادی هستند که به خودشان سخت می‌گیرند ، در حالی که شخصیت سیر افرادی هستند که به دیگران سخت می‌گیرند.

چه احساساتی شبیه پیاز است؟

احساسات مانند پوست پیاز هستند . وقتی یکی را جدا می‌کنید، یکی دیگر می‌تواند زیر لایه‌ای قرار گیرد. ترس همیشه «زیر» خشم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان