3 نشانه که رابطه شما دوام دار و مطمئن برای ازدواج است

خط سلامت: سخت است که در مورد انتخاب خود برای یک همراه مادام العمر مطمئن باشید. این امکان وجود دارد که شریک زندگی خود را با عینک های رز رنگی ببینید فقط برای اینکه عاشق شده اید .

3 نشانه که رابطه شما دوام دار و مطمئن برای ازدواج است

تحقیقات علمی در این زمینه انجام شده است. در حالی که یافتن «فرد مناسب» هرگز نمی‌تواند به لحاظ علمی دقیق باشد، شواهد تجربی آنچه را که می‌توان پیش‌بینی‌کننده قوی یک پیوند انعطاف‌پذیر در نظر گرفت، برجسته می‌کند.

سه نشانه که رابطه شما آماده ازدواج است

 زمان بودن با هم یک کار طاقت فرسا نیست

به گزارش خط سلامت گذراندن وقت با هم پایه و اساس هر رابطه عاشقانه است. چه صحبت کردن باشد، چه دنبال کردن یک فعالیت با هم یا صرفاً در سکوت راحت بنشینید زمان با هم بودن باید چیزی باشد که مشتاقانه منتظر آن هستید.

مطالعه‌ای در سال 2021 منتشر شده در خانواده درمانی معاصر نشان می‌دهد افرادی که زمان بیشتری را صرف تعامل با شریک زندگی خود می‌کنند، صمیمیت بیشتری را با او تجربه می‌کنند. زوج هایی که زمان بیشتری را صرف صحبت با یکدیگر می کنند، رضایت بیشتری از رابطه دارند و ویژگی های مثبت بیشتری را در روابط خود درک می کنند.

این زوج ها همچنین استفاده بیشتری از ارتباطات سازنده نشان می دهند که در نهایت می تواند بر کیفیت روابط و ازدواج تأثیر بگذارد.

یک رابطه عاشقانه غنی کننده همچنین شامل توانایی کاهش سرعت و آرامش یکدیگر است. نباید نیاز داشته باشید که تمام ساعات خود را با فعالیت‌های هیجان‌انگیز یا هیاهو پر کنید. اگر انجام کارهای خودتان و استراحت با هم در سکوت آرامش بخش، زمان لذت بخشی برای شما و شریک زندگیتان است، پس با فرد مناسبی روبرو هستید.

 سازنده ارتباط برقرار می کنید

الگوهای ارتباطی بین یک زوج می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک رابطه شود. اگر شما و شریک زندگی تان سبک های ارتباطی ناسازگار یا معیوب داشته باشید، در نظر گرفتن ازدواج یا تعهد طولانی مدت می تواند دشوار باشد. ارتباط مخرب می تواند منجر به رنجش شود که به نوبه خود منجر به مشاجرات مکرر یا رفتارهای خاموش می شود.

مطالعه خانواده درمانی معاصر نتیجه می گیرد ارتباط سازنده منجر به رضایت بیشتر از رابطه می شود و زوج ها کیفیت های منفی کمتری را در ازدواج خود درک می کنند.

علاوه بر این، اگر یک زن و شوهر پیوند قوی داشته باشند، کیفیت ارتباط نیز در رضایت و شادی رابطه نقش دارد. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد رفتارهای حفظ رابطه مثبت و اتصال شریک عاشقانه به هویت خود می تواند رضایت و شادی رابطه را بهبود بخشد. رفتارهای مثبت در یک رابطه مانند صراحت، اطمینان و به اشتراک گذاشتن وظایف، می تواند ارتباط قوی بین یک زوج را تسهیل کند.

اگر رابطه شما شامل ارتباطات باز، قدردانی و تقسیم مطلوب کارهای خانه و کار عاطفی است، ممکن است پیوند شما با شریک زندگی تان به اندازه ای عمیق باشد که برای همیشه شاد باشد.

 شریک شما "مناسب مالی" شماست

سازگاری مالی می تواند نگرانی ها و ناامنی های زیادی را در رابطه برطرف کند. اهداف مالی همسو می تواند کمک کند که به عنوان یک تیم به هزینه های بزرگ و پس انداز نزدیک شوید. درک شریک زندگی شما به عنوان توانایی اتخاذ تصمیمات مالی صحیح می تواند احساس راحتی و نگرانی در مورد حوادث نامطلوب را کاهش دهد.

مطالعه ای که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شد نشان داد نحوه مدیریت مالی زوج ها بر کیفیت روابط آنها تأثیر می گذارد. این مطالعه به «نظریه زوج‌ها و امور مالی» اشاره دارد که بیان می‌کند مسائل مالی منجر به مشکلات روابط و زناشویی می‌شود. مدیریت مالی کارآمد نیازها را برآورده می کند و عدم اطمینان مالی را در آینده کاهش می دهد.

 این مطالعه نشان داد مدیریت مالی و سازگاری اقتصادی بیشترین نقش را در تعیین کیفیت روابط دارند. مدیریت اعتبار سالم و خرید بیمه می تواند یک فرد را مطلوب و آرامش بخش جلوه دهد و به شریک خود احساس امنیت بدهد.

منابع مالی و نحوه مدیریت آنها از مولفه های اساسی در تعیین کیفیت روابط عاشقانه و در نتیجه خوشبختی است. به اشتراک گذاشتن اهداف مالی و نشان دادن مدیریت مالی سالم می تواند شاخص خوبی برای شریک زندگی مناسب باشد.

یافتن شریک مناسب برای ازدواج، سفری پر از درون نگری و تجربیات مشترک است. ازدواج یک تعهد مهم است و وقت گذاشتن برای ارزیابی سازگاری گام مهمی در تضمین یک شراکت قوی و سالم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان