کدام بیماری روانی با افزایش سن بدتر می شود؟

خط سلامت: کدام بیماری روانی با افزایش سن بدتر می شود؟ 9 اختلال شخصیت وجود دارد که بر اساس پژوهش ها با افزایش سن بیشتر می شود.

کدام بیماری روانی با افزایش سن بدتر می شود؟

اختلالات شخصیت  که با افزایش سن مستعد بدتر شدن هستند عبارتند از: اختلال شخصیت پارانوئید ، اختلال شخصیت اسکیزوئید، اختلال شخصیت اسکیزوتایپال، اختلال شخصیت وسواس فکری اجباری، اختلال شخصیت مرزی ، اختلال شخصیت هیستریونیک، اختلال شخصیت خودشیفتگی ، اختلال شخصیت اجتنابی و اختلال شخصیت وابسته.

به گزارش خط سلامت افراد دارای شخصیت های منحصر به فردی هستند که از ترکیب پیچیده ای از ویژگی های مختلف تشکیل شده است. ویژگی های شخصیتی بر نحوه درک و ارتباط افراد با دنیای اطراف شان و همچنین نحوه دیدن خود تأثیر می گذارد.

اختلال شخصیت یک وضعیت سلامت روان است که در آن افراد یک الگوی مادام العمر از دیدن خود و واکنش به دیگران به گونه‌ای دارند که باعث ایجاد مشکل می‌شود. افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی اغلب در درک احساسات و تحمل پریشانی مشکل دارند. و به صورت تکانشی عمل می کنند. این امر باعث می‌شود که آنها در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند و باعث مشکلات جدی شود و بر زندگی خانوادگی، فعالیت‌های اجتماعی، عملکرد کار و مدرسه و کیفیت کلی زندگی آنها تأثیر بگذارد

در حالت ایده‌آل ویژگی‌های شخصیتی افراد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به گونه‌ای انعطاف‌پذیر با محیط در حال تغییر خود سازگار شوند، به گونه‌ای که منجر به روابط سالم‌تر با دیگران و استراتژی‌های مقابله بهتر می‌شود. وقتی افراد دارای ویژگی های شخصیتی هستند که سازگاری کمتری دارند، این منجر به انعطاف ناپذیری و مقابله ناسالم می شود. به عنوان مثال، آنها ممکن است استرس را با نوشیدن یا سوء استفاده از مواد مخدر مدیریت کنند، مدیریت خشم خود را به سختی انجام دهند و اعتماد و ارتباط با دیگران برایشان سخت باشد.

عوامل شکل دهنده شخصیت

شخصیت در اوایل زندگی شکل می گیرد. از طریق ترکیبی از شما شکل می گیرد:

ژن ها

والدین شما ممکن است برخی از ویژگی های شخصیتی را به شما منتقل کنند. گاهی اوقات به این ویژگی ها می گویند خلق و خوی شما.

محیط

این شامل محیط اطراف شما، رویدادهایی است که برای شما و اطراف شما اتفاق افتاده است، و روابط و الگوهای تعامل با اعضای خانواده و دیگران. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان