کدام بازیگران ایرانی روانشناسی خوانده اند؟

خط سلامت: بازیگران ایرانی که روانشناسی خوانده اند و در آن مشغول به فعالیت هستند یا به دلایلی از روانشناسی دور شده اند را به مناسبت روز روانشناس آورده ایم.

کدام بازیگران ایرانی روانشناسی خوانده اند؟

بازیگران ایرانی که روانشناسی خوانده اند مثل سلبریتی های خارجی و نامدار کم نیستند. اینکه چرا این افراد به روانشناسی روی آورده اند معلوم نیست.

 به گزارش خط سلامت در زیر اسامی سلبریتی هایی که در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند را ببینید.

بهنوش+طباطبایی

بهنوش طباطبایی

تاریخ تولد: 27 اردیبهشت سال 1360

مدرک تحصیلی: دکترای روانشناسی بالینی

بهنوش طباطبایی بازیگر ایرانی است. او ابتدا دوره‌ بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند و سپس در رشته روانشناسی بالینی به تحصیل پرداخت و موفق به دریافت مدرک دکتری شد.

بهنوش طباطبایی در سال 1377 با ایفای نقش در سریال تلویزیونی یونس فعالیت خود را در حوزه بازیگری آغاز کرد و پس از آن در فیلم و سریال‌های مختلفی مثل مسافری از هند، عشق گمشده، پیله‌های پرواز، در مسیر زاینده‌رود و میکائیل حضور پیدا کرد و به شهرت رسید.

بهنوش طباطبایی که دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی است، آبان سال گذشته از آغاز فعالیت خود به عنوان استاد رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور خبر داد.

او در صفحه اینستاگرامش عکسی از خود در کنار دانشجویانش منتشر کرد و نوشت: اولین تجربه تدریسم در دانشگاه (پیام نور) برام بسیار با ارزش است. این عکس یادگاریست از این تجربه.

وی ابتدا مدرک کارشناسی خود را در رشته ی کامپیوتر اخذ کرد و سپس یک دوره بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. او بعدها مدرک دکترای خود را در رشته روانشناسی بالینی اخذ کرد.

 

15_04_26b03f6ababf29d3f8fc9015c8d57f1a63(1)

محمدرضا فروتن

تاریخ تولد: 7 دی 1347 مدرک تحصیلی: دکترای روان‌شناسی سلامت

محمدرضا فروتن بازیگر، خواننده و صداپیشه ایرانی است. او پیش از ورود به دنیای سینما در رشته روان‌شناسی به تحصیل پرداخته بود و پس از وقفه‌ای 17 ساله به تشویق دکتر افشین یداللهی درس خود را تا مقطع دکترا ادامه داد. او در  اشاره به تاثیرات متقابل حرفه بازیگری و رشته تحصیلی خود این‌گونه عنوان کرده است:

رشته تحصیلی‌ام همه جوانب زندگی‌ام را تحت تاثیر قرار داده و یکی از این تاثیرات هم طبیعتا روی بازیگری من بوده است. در مورد تحلیل روانشناختی شخصیت‌ها و نقش‌هایی که بر عهده می‌گیرم رشته تحصیلی‌ام توانسته به من کمک کند.

 

شهاب حسینی

شهاب حسینی 

دانشجوی انصرافی روانشناسی دانشگاه تهران

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد.او نخستین فرزند خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. اصلیت او به تنکابن مازندران برمی‌گردد. او چند سالی را نیز در دوران کودکی همراه با خانواده در خرم‌آباد زندگی کرد. تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشتهٔ روان‌شناسی دانشگاه تهران بود که آن را ناتمام گذاشت.

 

 علیرضا خمسه

 علیرضا خمسه

لیسانس روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

خمسه در زنجان به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. خمسه در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت.

در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد. نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی‌ای که در حرکات بدنش وجود دارد و توانایی بسیار بالا در خلق صحنه‌های طنز و کمیک، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی‌ساز را به خود جلب کرد و بعد از فیلم جدی مرگ یزدگرد برنامه‌سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند نوروزنامه، هوشی و موشی، بورزید و بخندید، حواستو جمع کن و نگاه سوم به اجرای قطعات نمایشی طنز پرداخت.

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی 

لیسانس روانشناسی نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. پدرش محسن ضیغمی دبیر و مادرش فهیمه رستم پور کارمند بازنشسته است که تجربه بازی در فیلم سینمایی چارسو را نیز دارد.

او دیپلم معماری دارد، اما به دلیل قبولی در رشته روانشناسی کودک در دانشگاه سراسری، ترجیح داد در این رشته ادامه تحصیل دهد و لیسانس این رشته را از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.او می‌گوید با وجود مخالفت والدین، وارد حرفهٔ بازیگری شده‌است: وقتی می‌خواستم وارد بازیگری شوم مادرم مخالفت نمی‌کرد، ولی آن دید مادرانه نسبت به آینده من را در نظر می‌گرفت اما پدرم با بازیگر شدن من زیاد موافق نبود. پدرم اصولاً کارهای علمی را دوست داشته و دارد و ترجیح می‌داد من پزشک یا مهندس شوم تا بازیگر.

وقتی وارد این عرصه شدم و با کار مسعود جعفری جوزانی شروع کردم و پس از آن هم بلافاصله وارد سینما شدم، در همان سال اول نتیجه خوبی حاصل شد، پدرم تغییر موضع داد و با کار من موافقت کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان