زندگی بدون عشق با این 9 ویژگی شخصیت خود را نشان می دهد

خط سلامت: بزرگ شدن بدون محبت اثری ماندگار بر جای می گذارد. شخصیت ها و رفتارها را به روش های متمایز شکل می دهد.

زندگی بدون عشق با این 9 ویژگی شخصیت خود را نشان می دهد

9 ویژگی شخصیت مشترک را در میان کسانی که در دوران کودکی از محبت محروم بودند، شناسایی شده است. این ویژگی ها به عنوان سپر یا پاسخی به غفلت عاطفی عمل می کنند.

به گزارش خط سلامت در بخش‌های پیش رو هر یک از ویژگی‌ها را عمیقاً بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها و دلایل ظهور آن‌ها را در غیاب محبت اولیه آشکار می‌کنیم.

 مشکل در بیان احساسات

بزرگ شدن از گرسنگی محبت می تواند احساسات را از بین ببرد. ترس از طرد شدن یا تمسخر، ناشی از غفلت اولیه، بیان آنها را خفه می کند. این یک تاکتیک بقا از دوران کودکی است: برای جلوگیری از درد بیشتر احساسات را پنهان نگه دارید.

اعتراف به وجود این احساسات مرحله اول است. به یاد داشته باشید، دستیابی به کمک حرفه ای مانند یک درمانگر، کاملاً مشکلی ندارد. آنها آنجا هستند تا شما را راهنمایی کنند.

اعتماد به نفس بالا

بزرگ شدن بدون محبت باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود . در غیاب حمایت، بچه‌ها یاد می‌گیرند  از خودشان دفاع کنند. این ویژگی در بزرگسالی باقی می ماند و درخواست کمک یا پذیرش کمک را سخت می کند.

مطمئناً استقلال تحسین برانگیز است، اما می تواند باعث انزوا شود. کسانی که این ویژگی را دارند اغلب مبارزات خود را نزدیک نگه می دارند و احساس می کنند که باید به تنهایی با همه چیز مقابله کنند. این دستور العملی برای استرس و روابط تیره است.

حساسیت شدید نسبت به احساسات دیگران

بزرگ شدن از گرسنگی محبت، حواس بچه ها را به فرکانس بهتری تنظیم می کند. آن‌ها مانند کارآگاه‌های احساسی هستند که ظریف‌ترین تغییرات را انجام می‌دهند. این آگاهی افزایش یافته همدلی و بینش را به وجود می آورد. اما، آنها را نیز در دریایی از تفکر بیش از حد و تفسیر نادرست غرق می کند.

آنها بار عاطفی جهان را حمل می کنند و از هر نکته و قصدی نگران هستند که یک شمشیر دو لبه است.

 شخصیت مستقل

بزرگ شدن بدون محبت اغلب باعث ایجاد استقلال می شود. از سنین پایین، آنها مجبور بوده اند به تنهایی احساسات خود را هدایت کنند و حس قوی اتکا به خود را پرورش دهند. این به زندگی بزرگسالی آنها ترجمه می شود، جایی که آنها به تنهایی تصمیم می گیرند و از فعالیت های انفرادی لذت می برند.

استقلال عالی است اعتماد به نفس و انعطاف پذیری را ایجاد می کند. اما، ایجاد یک تعادل حیاتی است. 

کمال گرایی

جستجوی بی وقفه برای کمال اغلب نتیجه بزرگ شدن بدون محبت است. در اعماق وجود، این یک ولع برای تایید و پذیرش است که در کودکی وجود ندارد. آنها به این توهم می چسبند که بی عیب بودن آنها را از انتقاد و طرد شدن محافظت می کند.

کمال گرایی آنها را به ارتفاعات قابل توجهی سوق می دهد، اما این یک شمشیر دو لبه است. از خود انتقادی بی‌امان و اضطراب نسبت به هر گام اشتباهی ایجاد می‌کند .

شناخت و مقابله با این ویژگی حیاتی است. این کلید باز کردن قفل یک زندگی عاری از استرس بیهوده و شک به خود است.

هوشیاری بیشتر

بزرگ شدن بدون محبت زیاد اغلب شما را فوق العاده هوشیار می کند . مثل این است که همیشه در حالت آماده باش هستید و برای هر گونه منحنی عاطفی یا محیطی آماده اید. 

و این هوشیاری نه تنها در بزرگسالی ناپدید می‌شود، بلکه در اطراف خود باقی می‌ماند و باعث می‌شود که نسبت به حالات و رفتارهای دیگران بیش از حد آگاه شوید.

 هوشیاری می‌تواند شما را فوق‌العاده همدل کند، اما می‌تواند سطح اضطراب را نیز افزایش دهد. بنابراین، یادگیری برخی از تکنیک های کاهش استرس و حفظ چشم انداز سرد بسیار مهم است. 

دلبستگی محتاطانه

بزرگ شدن بدون محبت زیاد می تواند شما را در مورد روابط کمی محتاط کند.

 به سختی یاد گرفته اید باز شدن از نظر عاطفی می تواند به درد دلی جدی منجر شود. بنابراین،  کارها را آهسته انجام می دهید، با احتیاط در مورد اینکه به چه کسی اجازه ورود می دهید و چه زمانی صحبت را باز می کنید.

محتاط بودن می تواند شما را از درد محافظت کند، اما همچنین می تواند شما را از ایجاد آن ارتباطات عمیق و روحی که همه ما آرزوی آن را داریم باز دارد. همه چیز در مورد یافتن این تعادل است. یادگیری اعتماد کردن و آسیب پذیر بودن در روابط صحیح، کلید شکستن این دیوارها و اجازه دادن به عشق است.

 انعطاف پذیری بالا

بزرگ شدن بدون محبت زیاد می تواند شما را سر سخت کند. شما از همان ابتدا با موانع احساسی جدی روبرو شده اید که به شما یاد می دهد با مشت ها غلت بزنید و مانند یک قهرمان به عقب برگردید. این انعطاف‌پذیری مانند سلاح مخفی شماست، که به شما کمک می‌کند تا از هر چیزی که زندگی در مسیرتان قرار می‌دهد قدرت بگیرید.

اما بیایید واقعی باشیم این سرسختی یک انتخاب نبود. حالت بقا بود. بسیار مهم است تشخیص دهید که می تواند بر سلامت عاطفی شما تأثیر بگذارد. فراموش نکنید به خودتان مقداری تام بدهید و برای بهبودی وقت بگذارید.  

 اشتیاق عمیق برای اتصال

افرادی که در دوران رشد، عشق چندانی دریافت نکرده اند، اغلب در بزرگسالی آرزوی آن را دارند. مثل این است که آنها در جستجوی دائمی برای ارتباطات واقعی و صمیمانه هستند و سعی می کنند شکاف های گذشته خود را پر کنند.

مطمئناً، این اشتیاق می تواند منجر به برخی روابط عمیق و معنادار شود. اما بیایید واقعی باشیم اگر همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نرود، می تواند شما را برای ناامیدی های بزرگ آماده کند.

از این رو، در حالی که ارتباط با دیگران بسیار مهم است، تعیین برخی از مرزهای سالم و حفظ احساس خود از خود به همان اندازه حیاتی است.

در آغوش گرفتن شفا و رشد

ویژگی هایی که ما در مورد آنها صحبت کردیم، به طور کامل مشخص نشده اند. آنها فقط تکه‌هایی از پازل هستند که فرد فوق‌العاده و پیچیده شما را تشکیل می‌دهند.

بزرگ شدن بدون محبت زیاد ممکن است اثری از خود بر جای گذاشته باشد، اما شما را تعریف نمی کند. درک این ویژگی ها دریچه ای را برای رشد و بهبودی باز می کند. می توانید یاد بگیرید احساسات خود را بیان کنید، تعادل بین استقلال و ارتباط را بیابید و بدون ترس از اینکه شما را عقب نگه دارد، روابط محکمی ایجاد کنید.

اگر در این سفر به کمی حمایت اضافی نیاز دارید، شرم آور نیست که به دنبال کمک حرفه ای باشید، خواه این کمک درمانی باشد یا مشاوره. این نشانه قدرت است، نه ضعف، که با مشکلات روانی و عاطفی خود مقابله کنید و زندگی خود را متحول کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان