مهمترین راهکار برای مقابله با جدی‌ترین حمله کلامی / بهترین واکنش به افرادی که تحقیر می‌کنند چیست؟

خط سلامت: توهین های کلامی همیشه به شیوه ای مستقیم و در قالب کلمات رکیک بیان نمی شوند. گاهی اوقات افراد به شیوه ای غیر مستقیم توانمندی های طرف مقابل خود را زیر سوال می برند و اصطلاحا او را تحقیر می کنند.

مهمترین راهکار برای مقابله با جدی‌ترین حمله کلامی / بهترین واکنش به افرادی که تحقیر می‌کنند چیست؟

تحقیر کردن، مطابق آنچه برخی مطالعات نشان داده است، زیانبارتر از توهین مستقیم کلامی است، زیرا معمولا در لفافه بیان می شود و فرد را غافلگیر می کند.

به گزارش خط سلامت، اگر بعد از صحبت با یک فرد احساس بدی را تجربه می کنید و نمی توانید دلیل آن را بفهمید، احتمالا این فرد به طرز ماهرانه ای احساس ارزشمندی شما را تخریب کرده است.

تحقیر کردن؛ جدی ترین حمله کلامی!

توهین به شایستگی شخصی و کاهش موقعیت اجتماعی، منجر به این می شود که فرد احساس کند تحقیر شده است. برخی پژوهش ها نشان داده است تحقیر کردن زیانبارتر از توهین مستقیم کلامی است، زیرا افراد معمولا نمی دانند چه واکنشی در برابر این رفتارهای ظریف تحقیر کننده انجام دهند.

برای مثال زمانی که فردی با چهره و لحن صدای خاص، از شما می پرسد "مطمئنی گواهینامه داری یا مطمئنی دانشگاه قبول شدی؟" به صورت غیر مستقیم شایستگی و جایگاه اجتماعی شما را زیر سؤال می برد که احساس شرم و خشم را به دنبال دارد.

چگونه با توهین و تحقیر مقابله کنیم؟

کم‌اهمیت‌سازی

 یک روش ساده برای کنار آمدن با تحقیرهای کلامی ظریف، بی توجهی و نادیده گرفتن آن است. این روش به تمرین زیادی نیاز دارد. به یاد داشته باشید تقویت عزت نفس باعث می شود نسبت به مخرب ترین رفتارهای دیگران هم واکنش چندانی نشان ندهید و خشم و ناامیدی کمتری را تجربه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان