فیلم / تمرکز ندارید؟ این تمرین 2 دقیقه ای را از دست ندید!

خط سلامت : به توانایی ذهنی جمع کردن تمام توجه و معطوف کردن آن بر روی موضوعی خاص و تلاش برای پیش‌برد آن کار تا زمانی که به انتها برسد، تمرکز گفته می‌شود. ذهن فرد متمرکز می‌تواند در برابر حواس‌پرتی مقاومت کند و به‌صورت مستمر، انرژی خود را صرف دقت، تحلیل اطلاعات و پیش‌برد مؤثر وظیفه کند.

فیلم / تمرکز ندارید؟ این تمرین 2 دقیقه ای را از دست ندید!

به گفته ی اندرو هوبرمن عصب شناس معروف با تمرین بر تمرکز می توانید مهارت های بصری خود را بالا ببرید.

به گزارش خط سلامت تلفن را به مدت دو دقیقه کنار بگذارید، یک نقطه از دیوار را انتخاب کنید و فقط سعی کنید  ریلکس کنید و در این حال فوکوس دید بصری خود را به مدت 120 ثانیه بر روی یک مکان حفظ کنید.

اگر خواستید می توانید پلک بزنید. ممکن است برایتان بسیار کسل کننده و تحریک کننده باشد، مانند بسیاری از چیزهایی که باید روی آنها تمرکز کنید و زمان سختی را برای تمرکز سپری کنید.

کمی تمرین تمرکز برای دو سه دقیقه هر چند وقت یکبار لازم است تا به شما بیاموزد و تشخیص دهید که انگیزه برای بلند شدن و حرکت کردن دارید، و این چیزی است که متوجه خواهید شد که توانایی فوق‌العاده برای مطالعه و گوش دادن به شما منتقل می‌شود و متوجه سیگنال‌های داخلی می‌شوید.

اگر کاری باید انجام دهید ولی نمی‌خواهید آن کار را انجام دهید، یا نمی‌توانید روی آن تمرکز کنید، به احتمال زیاد به مغزتان یاد نداده‌اید که چگونه تمرکز کند. بنابراین با تمرکز بصری شروع کنید و سپس اجازه دهید تمرکز ذهنی‌تان از آن پیروی کند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان