روانشناسی شخصیت / 7 ویژگی شخصیتی دوستانی که پشت سرتان حرف می زنند

خط سلامت: افرادی که پشت سر شما صحبت می کنند اما به صورت دوستانه با شما رفتار می کنند و در کنارتان هستند معمولاً این 7 ویژگی شخصیتی خاص را نشان می دهند.

روانشناسی شخصیت / 7 ویژگی شخصیتی دوستانی که پشت سرتان حرف می زنند

چرا عده ای در حالی که در کنار شما هستند و تصور یک دوست را از آنان دارید پشت سرتان حرف م یزنند؟

به گزارش خط سلامت درک این ناسازگاری در مورد پرورش سوء ظن یا بی اعتمادی نیست، بلکه برای تقویت آگاهی بین فردی خودمان است.

این دوگانگی اغلب بازتابی از ویژگی شخصیت شما نیست، بلکه نشان دهنده شخصیت آنهاست.

به جای احساس آسیب یا خیانت از چنین رفتاری، شناخت ویژگی های این افراد می تواند ابزار ارزشمندی برای رشد و تاب آوری شخصی باشد.

در این جا ما 7 ویژگی خاص را بررسی خواهیم کرد که اغلب توسط افرادی که پشت سر شما صحبت می‌کنند، اما به صورت دوستانه کنارتان هستند، نشان داده می‌شوند.

با درک این ویژگی‌ها، می‌توانید روابط خود را بهتر هدایت کنید و صمیمانه‌تر با اطرافیانتان تعامل برقرار کنید.

هوس اعتبار دارند

در حوزه پویایی های اجتماعی، شناخت انگیزه های متنوعی که رفتارهای افراد را هدایت می کند، بسیار مهم است.

یکی از ویژگی‌های رایج در میان افرادی که پشت سر شما شایعه می‌کنند در حالی که با چهره دوستانه کنارتان می‌مانند ، تشنگی دائمی آن‌ها برای تایید است.

این نیاز بی امان به تایید اغلب از ناامنی های عمیق ناشی می شود. آنها ممکن است تمایل به تناسب، محبوبیت، یا ارتقای جایگاه اجتماعی خود را داشته باشند.

برای رسیدن به این اهداف، آنها به شایعه کردن در مورد دیگران به عنوان وسیله ای برای پیوند با همسالان خود یا تقویت جایگاه خود متوسل می شوند.

با این حال، وقتی در کنار شما هستند، نمای دوستانه ای را حفظ می کنند تا اطمینان حاصل کنند که لطف شما را از دست نمی دهند.

علاوه بر پیچیدگی، این رفتار همچنین می تواند بیزاری آنها را از رویارویی یا درگیری آشکار کند.

آنها با ظاهری دوستانه ، از اختلافات مستقیم که ممکن است آنها را تهدید یا ناراحت کند پرهیز می کنند.

فاقد اعتماد به نفس واقعی هستند

دومین ویژگی که اغلب توسط افرادی که پشت سر شما صحبت می کنند عدم اعتماد به نفس واقعی است.

افرادی که این رفتار را انجام می دهند ممکن است در ظاهر با اعتماد به نفس به نظر برسند ، اما اقدامات آنها نشان دهنده ناامنی عمیق است.

به جای این که از ارزش شخصی خود نیرو بگیرند، ممکن است سعی کنند اعتماد به نفس خود را با پائین آوردن دیگران در زمانی که در اطراف شان نیستند، تقویت کنند.

این رفتار نشانه ایگوی شکننده ای است که به جای خودباوری درونی، بر اعتبار خارجی تکیه دارد.  در این شرایط، بسیار مهم است به یاد داشته باشید اقدامات آنها منعکس کننده مبارزات درونی آنهاست نه ارزش شما.

همانطور که کارل راجرز روانشناس مشهور می گوید : "آنچه که هستم به اندازه کافی خوب است اگر آشکار باشم."

این نقل قول به عنوان یادآوری قدرتمندی است که اعتماد به نفس واقعی از پذیرش خود واقعی ما ناشی می شود و نه از مقایسه یا قضاوت دیگران.

 استاد فریب هستند

یکی دیگر از ویژگی های رایج افرادی که پشت سر شما صحبت می کنند، توانایی آنها در تسلط بر هنر فریب است.

آنها اغلب خود را قابل اعتماد نشان می دهند، در حالی که اقدامات آنها داستان متفاوتی را بیان می کند.

این ممکن است شامل ایجاد روایت‌هایی باشد که آن‌ها را در یک نور مطلوب ترسیم کند یا شایعاتی را منتشر کند تا توجه را از کاستی‌های خود منحرف کند. درک و هدایت این رفتار فریبنده می تواند پیچیده باشد.

این در مورد تشخیص ناسازگاری بین گفتار و اعمال آنها، اعتماد به شهود خود و حفظ مرزهای شخصی است.

با همدلی مبارزه می کنند

همدلی، مهارتی برای هماهنگ کردن و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران، اغلب در افرادی که پشت سر شما شایعات می‌کنند، اما در مقابل شما دوستانه رفتار می‌کنند، کم است.

 آنها احساسات، خواسته ها یا نیازهای خود را بیش از هر چیز در اولویت قرار می دهند. این شکاف همدلی می تواند منجر به رفتارهایی شود که باعث آسیب می شود.

اما اینجا جایی است که یکی از باورهای اساسی من شروع می شود - قدرت خودآگاهی و رشد شخصی برای ایجاد تفاوت.

اعتراف به عدم همدلی در دیگران به معنای انگشت نشان دادن یا مقصر دانستن نیست. فرصتی است برای ما که وارد فضای درک و شفقت شویم.

در برابر مسئولیت شخصی مقاومت می کنند

یکی دیگر از رفتارهایی که در افرادی که پشت سر شما صحبت می کنند، عدم تمایل آنها به قبول اعمال شان است.

به جای رویارویی با کاستی ها یا اشتباهات خود، تمایل دارند تمرکز خود را به انتقاد یا بدگویی از دیگران معطوف کنند.

این اجتناب از مسئولیت شخصی به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می کند. انگشت اشاره به عیب های دیگران اغلب آسان تر از رویارویی با خودمان است. با این حال، این عادت می تواند مانع رشد شخصی شود و از شکل گیری روابط واقعی جلوگیری کند.

با تشخیص این ویژگی در دیگران و انتخاب نکردن بازتاب آن، تعهد خود را به مسئولیت شخصی، اصالت و رشد تأیید می کنیم. انتخاب می کنیم که در راستای ارزش های خود زندگی کنیم و نیرویی برای تغییرات مثبت در جهان باشیم.

اغلب کاریزماتیک هستند

کاریزما یک شمشیر دو لبه است. قدرت الهام بخشیدن و ایجاد ارتباط را دارد، اما وقتی غیرصادقانه از آن استفاده شود، می تواند فریب دهد و آسیب برساند.

کسانی که از جذابیت خود برای دستکاری یا پوشاندن تمایلات شایعه پراکنی خود استفاده می کنند، پویایی سمی در جوامع و روابط خود ایجاد می کنند.

به همین دلیل است که خودآگاهی کلیدی است. با اذعان به پتانسیل سوء استفاده از کاریزما، می توانیم روابط را به طور موثرتری هدایت کنیم. از جذابیت واقعی قدردانی کنیم و در عین حال مراقب جنبه تاریک آن باشیم.

هدف بدبین شدن نیست، بلکه توسعه قدرت تشخیص است. این در مورد شناخت کاریزمای اصیل است که در مقابل جذابیت دستکاری که در خدمت برنامه های خودخواهانه است. این تشخیص برای تقویت ارتباطات واقعی و محترمانه بسیار مهم است.

 در برابر تغییر مقاوم هستند

این یک ویژگی است که اغلب در کسانی که پشت سر شما صحبت می کنند دیده می شود: مقاومت در برابر تغییر .

آنها به چیزهای آشنا می چسبند و از هرگونه تغییر در دیدگاه یا رفتاری که ممکن است منطقه امن آنها را به چالش بکشد اجتناب می کنند. این مقاومت به صورت سرسختی، تدافعی یا امتناع از سرگرم کردن ایده‌های جدید خود را نشان می‌دهد.

آنها امنیت وضعیت موجود را ترجیح می دهند، حتی اگر به معنای رکود در روابط یا پیشرفت شخصی آنها باشد. هنگام مواجهه با افراد مقاوم در برابر تغییر، مهم است که در دام نیفتید. در عوض، می‌توانیم این تجربیات را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و تکامل در نظر بگیریم. 

قدرت درک

همانطور که ما در مورد پیچیدگی های رفتار انسان پیمایش می کنیم، بسیار مهم است به یاد داشته باشیم که درک دیگران به همان اندازه که به عملکرد آنها مربوط می شود به همان اندازه به واکنش های ما مربوط می شود.

شناسایی خصلت های افرادی که پشت سر شما صحبت می کنند اما در برابر شما دوستانه هستند، برای ایجاد سوء ظن نیست.

در عوض، دعوتی برای درون نگری، رشد و انعطاف پذیری است. هر تعامل فرصتی منحصر به فرد برای ما فراهم می کند تا خودآگاهی خود را عمیق تر کنیم و همدلی را پرورش دهیم.

وقتی با افرادی روبرو می شویم که این ویژگی ها را نشان می دهند، یک انتخاب داریم واکنش نشان دهیم با رنجش یا با درک و شفقت پاسخ دهیم. به یاد داشته باشید اعمال آنها اغلب منعکس کننده مبارزات و ناامنی های آنهاست تا ارزش شما.

با انتخاب همدلی به جای رنجش، تعهد خود را به رشد شخصی و اصالت تأیید می کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان