این 3 ویتامین درد میگرن را کاهش می دهد

خط سلامت: برخی ویتامین ها شدت، مدت یا دفعات میگرن را کاهش می دهند.

این 3 ویتامین درد میگرن را کاهش می دهد

افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند می‌توانند محرک‌ها و نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی داشته باشند،  تعیین دقیق ویتامینی که به آن کمک می‌کند دشوار می‌کند. 

به گزارش خط سلامت چند ویتامین وجود دارد که دانشمندان به عنوان داروهای بالقوه میگرن در مورد آنها تحقیق کرده اند. شواهد نشان می دهد ویتامین ها و مکمل های زیر ممکن است به کاهش شدت یا دفعات حملات میگرن کمک کنند:

ویتامین B2

منیزیم

CoQ10

ویتامین دی

ملاتونین

از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که اغلب توصیه می‌شود، ویتامین B2، منیزیم و کوآنزیم Q10 هستند.

CoQ10

CoQ10 یک ماده ویتامین مانند است که عملکردهای مختلفی در بدن دارد. به عنوان مثال، به تولید انرژی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

ماهی های چرب، گوشت و غلات کامل CoQ10 کافی را در رژیم غذایی بسیاری از افراد تامین می کنند. با این حال، مکمل ها ممکن است برای مبتلایان به میگرن مفید باشند.

آکادمی نورولوژی آمریکا توصیه می کند که CoQ10 را با 100 میلی گرم سه بار در روز امتحان کنید.

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین نقش مهمی در انرژی دارد. غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، آجیل و سبزیجات سبز منبع خوبی از این آنتی اکسیدان هستند.

بررسی ها به این نتیجه رسید استفاده از ویتامین B2 می تواند هم دفعات و هم طول مدت میگرن را کاهش دهد، بدون اینکه عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را روی تعداد بیشتری از افراد انجام دهند تا تعیین کنند که آیا ویتامین B2 موثر است یا خیر و نحوه عملکرد آن را درک کنند.

متخصصان مغز و اعصاب از آکادمی مغز و اعصاب آمریکا توصیه می کنند که افراد 400 میلی گرم (میلی گرم) در روز را به دو دوز 200 میلی گرمی تقسیم کنند.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای عملکرد اعصاب، فشار خون و کنترل قند خون ضروری است. در طول سال ها، دانشمندان در مورد اهمیت آن برای کاهش میگرن اختلاف نظر داشتند.

چند مطالعه نشان داد منیزیم می تواند به طور موثرتری از دارونما از میگرن جلوگیری کند. با این حال، مطالعات با کیفیت بالا و در مقیاس بزرگ هنوز وجود ندارد.

منابع غذایی خوب منیزیم شامل لوبیا، بادام، آووکادو، موز ، کلم بروکلی و اسفناج است. از طرف دیگر، افراد می توانند مکمل ها را امتحان کنند.

بنیاد میگرن آمریکا دوز روزانه 400-500 میلی گرم منیزیم را توصیه می کند، در حالی که آکادمی نورولوژی آمریکا 600 میلی گرم را توصیه می کند. ایده خوبی است که با دوز کمتر شروع کنید و تا آن سطوح ادامه دهید، زیرا منیزیم می تواند در برخی افراد باعث اسهال شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان