چند نوع شادی داریم؟ + دنبال کدام نوع شادی هستید؟

خط سلامت: شادی انواع و اقسام دارد و به این علت است که دادن یک فرمول یکسان به افراد برای رسیدن به شادی سخت می شود.

چند نوع شادی داریم؟ + دنبال کدام نوع شادی هستید؟

همه می خواهند شاد باشند. اما یک نکته مهم وجود دارد: تعریف شادی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

به گزارش خط سلامت  برخی افراد خوشبختی را در زندگی خانوادگی، تجاری یا عاشقانه می یابند. برخی ممکن است شادی را در ثروت مالی، سیاست یا ورزش بیابند. افرادی هم هستند که ممکن است شادی را در تحصیلات، تمرینات معنوی یا هنرهای خلاقانه بیابند. اما نکته مهم این است که شادی پایدار نیازمند تلاش، فداکاری و تمرین است.

انواع مختلف شادی

برای اینکه به یک تعریف واقعی از شادی برسیم باید به این نکته توجه کنیم که انواع مختلفی از شادی وجود دارد. شادی گذرا و شادی پایدار.

شادی گذرا لذت هیجان انگیزی است که شعله ور می شود اما به سرعت محو می شود.

شادی پایدار، نوعی شادی روزانه اما ماندگار است که  بر اساس هویت، روابط، عزت نفس یا استعدادهای منحصر شما اتفاق می افتد. شادی گذرا یک سرگرمی عالی است اما شادی پایدار مزایای طولانی مدت بیشتری به همراه دارد.

عادات شاد ضروری

صرف نظر از سبک زندگی شما، عادات شیوه زندگی شما را شکل می دهند. برخی عادات باعث شادی می شوند، در حالی که برخی دیگر شادی را تضعیف می کنند.عادات شادی آور قابل اعتماد هستند زیرا می توانند هر موقعیت چالشی را بهبود بخشند. این عادات سالم شامل موارد زیر است:

شکرگزاری

پرورش حس قدردانی می تواند زمینه  شادی پایدار را فراهم کند. شما می توانید چیزی برای شکرگزاری پیدا کنید. حس قدردانی باعث می شود تا حس شادی در درون انسان شکل بگیرد و  عمر را طولانی  کند.

اعمال خدمت 

خدمت کردن همیشه به شما شادی می بخشد. وسواس در مورد مشکلات ، نشخوار فکری در مورد کمبودها، مقایسه خود با دیگران ناگزیر شادی شما را تضعیف می کند. کمک به دیگران به شما یادآوری می کند که افراد زیادی از شما خوش شانس ترند. همچنین به شما مزیت بیشتری از پرورش مهربانی و شفقت می دهد.

مراقبت از خود

خودمراقبتی زندگی شما را غنی می کند، استرس را کاهش می دهد و شما را شاداب می کند. ورزش، باغبانی، پیاده‌روی طولانی،  رفتن به کنسرت و هر چه که باشد، به این معنی است که برای رفاه ذهنی خود وقت بگذارید و از فرسودگی شغلی که  دشمن اصلی شادی، اجتناب کنید.

دوستی ها

واقعیت غم انگیز پیری این است که افراد از هم دور می شوند و ارتباط خود را از دست می دهند. ایجاد دوستی با کیفیت برای خوشبختی شما ضروری است. این منبعی است که هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. وقتی با یک دوست خوب وقت می گذرانید، سبک تر، سرحال تر و الهام بخش تر می شوید. تنهایی شادی را تضعیف می کند؛ دوستی ها آن را تقویت می کند

خلاقیت

حضور طولانی مدت در فضای مجازی  باعث افسردگی می شود. زمانی را برای جدا کردن صفحه نمایش خود اختصاص دهید و کاری خلاقانه انجام دهید. نقاشی کنید، عکس بگیرید، بنویسید، برقصید. مهم نیست تکلیف چیست، خلاقیت هدیه ای است که به خود می دهید. راهی برای خلاقیت پیدا کنید و در زندگی روزمره خود به سمت شادی بیشتر قدم بردارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان