روانشناسی شخصیت / کسی که شما را بمباران عشقی می کند چه ویژگی شخصیتی دارد؟+ علل و علائم درمان

خط سلامت: بمباران عشقی یک روش دستکاری عاطفی است که اغلب به یک رابطه ناسالم، سمی یا سوء استفاده ختم می شود. کسی که از این تاکتیک استفاده می کند معمولاً این کار را برای جلب توجه سریع شریک انجام می دهد تا بتواند سریعتر و راحت تر آنها را کنترل کند.

روانشناسی شخصیت / کسی که شما را بمباران عشقی می کند چه ویژگی شخصیتی دارد؟+ علل و علائم  درمان

بمباران عشقی باعث می شود که رابطه جدید مانند یک افسانه آغاز شود .

به گزارش خط سلامت شریک زندگی شما را با هدایا، تعارف، محبت و وعده های آینده مشترک غافلگیر می کند. اما ناگهان همه چیز تغییر می کند. جایی که شریک زندگی شما زمانی مراقب و دلسوز بود، اکنون دور، سرد است.  شما به این فکر می کنید آیا احساسات او هرگز واقعی بوده است یا خیر؟

اینها علائم بمباران عشق است و شما در معرض این بمباران قرار دارید.

بمباران عشقی ویژگی شخصیت چه افرادی است؟

بمباران عشقی یک روش دستکاری عاطفی است که اغلب به یک رابطه ناسالم، سمی یا سوء استفاده ختم می شود. کسی که از این تاکتیک استفاده می کند معمولاً این کار را برای جلب توجه سریع شریک انجام می دهد تا بتواند سریعتر و راحت تر آنها را کنترل کند. کسانی که عاشق بمباران شریک خود هستند، اغلب ویژگی شخصیت خودشیفتگی را نشان می دهند.

بمباران عشقی باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود، رابطه و آینده خود با شریک زندگی تان داشته باشید. شریک زندگی شما از این مرحله - اغلب در ابتدای رابطه - برای از بین بردن دفاع شما و یافتن راه هایی برای اعمال کنترل بر رابطه و در نهایت اعمال کنترل بر شما استفاده می کند.

نشانه های بمباران عشق

اگر مورد بمباران عشقی قرار می گیرید، علائم آن ممکن است برای دیگران بیشتر از شما قابل درک باشد. به این دلیل  که در این مرحله، شما احساس می‌کنید خاص هستید و توسط شریکتان دیده می‌شوید. در همین حال، دوستان و خانواده ممکن است نگران این باشند که عشق جدید شما خیلی سریع پیش می رود و یا وسواس گونه رفتار می کنید.

به نظر می رسد شریک زندگی شما بیش از حد خوب باشد . ممکن است به شما بگوید در تمام زندگی منتظر شما بوده  وشما هم روح او هستید یا مدت کوتاهی پس از ملاقات عاشق شما شده است.شریک زندگی شما می خواهد در ارتباط دائمی با شما باشد.

وقتی می خواهید با دیگران (حتی خانواده) وقت بگذرانید، ممکن است به طور غیرمنطقی حسادت کند. شریک زندگی شما ممکن است هدایای  گران قیمت در اوایل رابطه برای شما بخرد.

یک نشانه پنهان تر از بمباران عشق چیزی است که  بعد از مدتی پدیدار می شود . چیزی به نام  کاهش ارزش. وقتی شریک عشقی تان  با شما رابطه برقرار می کند، ممکن است کسل، عصبانی و بدخلق شود. ممکن است به شما توهین کند، شما را تحقیر کند یا حتی شما را مورد آزار فیزیکی قرار دهد. اگر این اتفاق افتاد، ممکن است سعی کنید او را ترک کنید. در این مرحله، شریک زندگی شما طلسم را روشن می کند و مرحله بمباران عشق را دوباره آغاز می کند تا شما را دوباره به دست آورد.

گرفتار شدن در چرخه بمباران عشقی به چه معناست؟

اگر در رابطه‌ای گرفتار شده‌اید که چنین چرخه‌ای از سوء استفاده را نشان می‌دهد، ممکن است خارج شدن از آن بسیار دشوار باشد. شاید بعد از پایان مرحله بمباران عشقی، رنگ واقعی همسرتان را ببینید، اما درست زمانی که وسایلتان را جمع می‌کنید تا آنجا را ترک کنید، او شروع به عذرخواهی می‌کند،  چاپلوسی می‌کند و دوباره می‌گوید چقدر برای او عالی هستید. به طور خلاصه، او چرخه را از نو شروع می کند.

اگر تصمیم بگیرید  او را ببخشید و بمانید، ممکن است در چرخه بمباران عشقی گرفتار شوید. همه روابط فراز و نشیب های خود را دارند و بسیاری از زوج های سالم حتی چندین بار در روز با هم بحث می کنند. با این حال، دستکاری عاطفی به طور قابل توجهی متفاوت است. روابط سالم بر پایه اعتماد، احترام و عشق بنا می شود. بمباران عشق - و چرخه ای که معمولاً به دنبال آن می آید - عشق نیست.

راهبردهای مقابله با بمباران عشقی چیست؟

ممکن است مشاهده نشانه هایی از رفتارهای دستکاری یا توهین آمیز در شریک زندگی تان دردناک باشد. در این شرایط سه انتخاب دارید:

در رابطه بمانید.

ماندن با کسی که بیشتر از ارتباط صادقانه به دستکاری متکی است، گزینه سختی است. اگر تصمیم به انجام کاری ندارید، چرخه بمباران عشق، بی ارزش کردن شما، و تلاش برای به دست آوردن مجدد شما در صورت تهدید به ترک، احتمالا ادامه خواهد داشت.

رابطه را ترک کنید.

تصمیم بگیرید که آیا ترک یک رابطه به نفع شماست یا خیر. با یک دوست نزدیک، یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد یا مشاوری که تجربه کار با بمباران عشقی در روابط را دارد، صحبت کنید.

به شریک زندگی خود حد و مرز بدهید.

این امکان وجود دارد که شریک زندگی شما از تاکتیک های ارتباطی سمی استفاده کند زیرا در محیطی بزرگ شده که بمباران عشقی یا نداشتن مرزهای سالم رایج بوده است. با این حال، اجازه ندهید که شریک زندگی تان  از دوران کودکی دشوار به عنوان بهانه ای برای انجام رفتارهای سمی استفاده کند. از او بخواهید این رفتار را متوقف کند و تشویق کنید در صورت نیاز کمک بگیرد.

احساس خود را به وضوح بیان کنید و از جملاتی استفاده کنید که با "من" شروع می شوند تا احتمال تبدیل شدن گفتگو به مشاجره را به حداقل برسانید. به همسرتان اجازه دهید بداند که چرخه بمباران عشق را تحمل نمی‌کنید و در صورت نقض مرزی که شما تعیین کرده‌اید، آماده باشید که گفتگو، اتاق یا رابطه را ترک کنید.

بمباران عشقی نشانه یک مشکل اساسی جدی تری در رابطه است. آیا رفتار همسرتان با شما از این الگو پیروی می کند؟ اگر چنین است، باید در نظر بگیرید که آیا این رابطه زندگی شما را بهتر می کند یا خیر. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به سمت روابط سالم تر و رضایت بخش تر حرکت کنید که در آن هر دو طرف قادر به برقراری ارتباط بدون توسل به دستکاری باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان