فیلم / دلایل علمی خستگی های دائمی تان را ببینید + شاید مشکل جت لگ اجتماعی دارید!

خط سلامت : بی خوابی و کم خوابی معضلی است که مردمجهان با آن دست و پنجه نرم می کنند.برخی از افراد بسیار پر انرژی هستند،اما به دلایلی حتی زمانی که به نظر می‌رسد بیش از اندازه می‌خوابند و همچنان در طول روز با خمیازه و خستگی مبارزه می‌کنند

فیلم / دلایل علمی خستگی های دائمی تان را ببینید + شاید مشکل جت لگ اجتماعی دارید!

چرا همیشه خسته اید؟ اگر در مدت تعداد ساعت خواب شما مشکلی نیست، دومین علت شایع خستگی مفرط ناشی از عدم فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب است.

به گزارش خط سلامت مطالعات نشان می دهد  بزرگسالانی که چند بار در هفته ورزش سبک را شروع کردند، پس از شش هفته انرژی بیشتر ی را گزارش کردند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نیز بهتر می خوابند.

در حالی که بسیاری از مطالعات نشان می دهد قهوه برای سلامتی شما مفید است، تحقیقات نشان می دهد اتکای شما به آن می تواند باعث خواب آلودگی در روز بعد شود.کافئین آدنوزین را در مغز مسدود می کند که به طور معمول در طول روز جمع می شود و باعث خواب آلودگی در شب می شود.اما مصرف قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا کمتر از 6 ساعت قبل از خواب می تواند در نهایت بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد.

در نتیجه افرادی که از کافئین استفاده نمی کنند اغلب احساس می کنند که در صبح کمتر احساس خستگی می کنند.

یک مطالعه نشان داد که کاهش 1.5 درصدی سطح آب طبیعی بدن ما می‌تواند باعث مشکل در تمرکز شود. خون غلیظ می شود که باعث کند شدن رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به عضلات و اندام ها می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان