این شش تمرین را در شب‌ امتحان از یاد نبرید + کنکوری ها بخوانند

خط سلامت: یکی از راه‌های مؤثری که دانشمندان و کارشناسان در پیشرفت تحصیلی و سربلند بیرون آمدن از امتحانات موثر می دانند، تمرینات ساده و آسانی است که هر دانش‌آموزی در هر گروه سنی می‌تواند از عهده آن برآید.

این شش تمرین را در شب‌ امتحان از یاد نبرید +  کنکوری ها بخوانند

فصل امتحانات که فرا می رسد مشکلات عدیده ای در ذهن دانش آموزان و کنکوری ها ایجاد می شود.برای کاهش این استرس ها در اینجا راهکارهایی را ارائه کرده ایم.

به گزارش خط سلامت اگر قصد دارید از امتحانات آخر سال موفق‌تر بیرون آیید به مطالب و نکات زیر توجه کنید.

6 تمرین شب امتحان

کشش

کشش عضلات سر، گردن و شانه‌ها موجب جریان خون بیشتر و تازه به این نواحی می‌شود. در پی این تغییر است که ذهن با خلاقیت و انرژی بیشتری قادر خواهد بود که از عهده وظایف محوله در فصل امتحانات براید.

تمرینات کششی را بهتر است در فضای آزاد و هنگام قدم زدن انجام دهید.

خواب خوب

اگر چه مطالعه در شب‌های امتحانی حائز اهمیت است ولی برای حفظ تمرکز به یاد داشته باشید که حداقل باید شش ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر این زمان به 7 تا 8 ساعت برسد، فرد به یک ایده آل دست یافته است.

زمان سازنده

گروهی از افراد در آغاز روز و برخی دیگر در پایان روز از بهترین زمان برای کارآیی مغز برخوردار هستند. با توجه به ویژگی‌فردی باید این زمان سازنده را شناسایی کرد.

تیم پشتیبان

اگر چه مطالب خوب و فراگیری در تغذیه مناسب برای موفقیت اهمیت دارد ولی به یاد داشته باشید که گفت و گو با یک تیم پشتیبان که به شما احساس مطلوب و ارامش می‌دهد را ازیاد نبرید. گفت‌وگو با اعضای خانواده را به عنوان پشتیبان‌های در دسترس و همیشگی به‌یاد بسپارید.

خنده

خنده را باید پاک کن ذهن و خلق و خو نامید. خنده ذهن و روح را ازتمام نگرانی‌ها می‌زداید و به فرد احساس مثبت و انرژی می‌دهد. بهتر است پس از پایان ساعت مطالعه یک داستان خنده دار یا فیلم کمدی را مرور کنید با این‌کار سطح خلق و خوی خود را ارتقا خواهید داد.

ورزش

ورزش به‌عنوان یک محور اصلی یاری‌کننده به دانش آموزان برای مقابله با استرس محسوب می‌شود.

تحقیقات بیانگر آن است که 30 دقیقه راه رفتن بیرون ازخانه طناب زدن و دویدن در پارک درگیری‌های ذهنی دانش‌آموزان را به میزان چشمگیری کم رنگ  می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان