درمان بی خوابی از دیدگاه طب سنتی / سرد مزاج ها در چه اتاقی بخوابند؟

خط سلامت: فایده اصلی خواب این اســت که بــه فرد کمک می کند ، تا سلامت روح و جسم را حفظ و از تحلیل آن جلوگیری کند . چرا که در بیداری خشم، ترس و حتی شادی ، روان را تحلیل می برد و باید در خواب این مشکلات جبران شود.

درمان بی خوابی از دیدگاه طب سنتی / سرد مزاج ها در چه اتاقی بخوابند؟

خواب فایده زیادی بر سلامتی دارد. افرادی که صبح هنگام و پس از استراحت شبانه قوت و نیروی کافی ندارند و همیشه فکر می کنند ، نیمه جان هستند ، برای روح و روان و انرژی تحلیل رفته شــان فرصتی پیش نیامده است تا دوباره بازسازی شود.

به گزارش خط سلامت از منظر روانشناســی افرادی که در معرض بی خوابی طولانی مدت هستند و بهداشت خواب را رعایت نمی کنند ، بیشتر مســتعد ابتلا به بیماری هایی مانند وسواس ، عصبی شدن، خشکی مغز ، اختلالات عصبی و بدبینی هستند.

درمان بی خوابی

بنابراین رعایت بهداشــت خواب و درمان بی خوابی ضروری است. برای این که خواب های شادی بخش ببینید ، در طول روز تفکر مثبت داشــته باشید ، محیط خواب را کم نور و آرام نگه دارید درجه حرارت اتاق نیز باید با توجه به سرشت های فیزیولوژیکی تنظیم شود و نمی توان درجه حرارت مشخصی را برای همه افراد تعیین کرد.

کسی که سرد مزاج است باید درمکانی گرم بخوابد ، در صورتی که افراد ســرد مزاج در محیط سرد بخوابند ، دچار امراض در مفاصل و پوست می شوند.

تماشای بیش از حد تلویزیون یا دیگر محرک ها خواب را مختل می کنند مثال درصورتی که محرکی مانند خشم بر شما غلبه کرد ، هرگز به رختخواب نروید چرا که دچار کابوس خواهید شد . قبل از آن یک فنجان شــربت گلاب و زعفران ، خاکشــیر یا سکنجبین بنوشید و پس از آرام شدن به رختخواب بروید تا خواب های خوش و پر از شادی ببینید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان