این ارتباط مغزتان را خسته می کند!

خط سلامت: از آنجا که تعاملات آنلاین باعث همگامی مغز به مغز کمتری می‌شود، قابل درک است که مردم احساس می‌کنند باید تلاش و انرژی بیشتری برای تعامل صرف کنند.

این ارتباط مغزتان را خسته می کند!

آیا تعاملات مبتنی بر فناوری و آنلاین می تواند پیامدهای عصبی زیستی داشته باشد که در رشد توانایی های اجتماعی و شناختی اختلال ایجاد کند؟

به گزارش خط سلامت مغز انسان هنگام درگیر شدن در تعامل اجتماعی ، تمایل دارد به طور خود به خود هماهنگ شود

فعل و انفعالات چهره به چهره 9 پیوند متقابل مغزی قابل توجهی را بین نواحی پیشانی و زمانی مغز ایجاد کرد، در حالی که ارتباطات از راه دور تنها یک مورد را ایجاد کرد.

در حالی که ارتباطات پیشرفته فناوری در تمام جنبه های زندگی اجتماعی در سه سال گذشته نفوذ کرده است، ادبیات علمی کمی در مورد تأثیر آن بر مغز اجتماعی وجود دارد.

مغز اجتماعی و استرس

رزونانس بین مغزها

مغز انسان هنگام درگیر شدن در تعامل اجتماعی، تمایل دارد به طور خود به خود هماهنگ شود، به عنوان مثال، ریتم های الکتریکی آنها با فرکانس یکسان در نوسان است.

دوما توضیح داد: همگامی بین مغز با رشد شناخت اجتماعی مرتبط است. رزونانس بین مغزها به کودکان امکان می دهد یاد بگیرند که بین خود و دیگران تمایز قائل شوند و روابط اجتماعی را بیاموزند.

تعاملات از راه دور

این مطالعه نشان داد فعل و انفعالات چهره به چهره 9 پیوند متقابل مغزی قابل توجهی را بین نواحی پیشانی و زمانی مغز ایجاد می کند، در حالی که تعاملات از راه دور تنها یک پیوند ایجاد می کند.

دوما گفت: اگر همگامی مغز به مغز مختل شود، می‌توان انتظار عواقبی را برای رشد شناختی کودک داشت، به ویژه مکانیسم‌هایی که از تعامل اجتماعی حمایت می‌کنند.

موجودات اجتماعی

با توجه به یافته ها، دوما معتقد است تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر بالقوه فناوری اجتماعی بر بلوغ مغز، به ویژه در جوانان، مورد نیاز است. به ویژه، او مناسب بودن آموزش آنلاین برای نوجوانان را زیر سوال می برد.

تعاملات آنلاین و همگامی مغز به مغز

دوما، توضیح دهد: از آنجایی که تعاملات آنلاین باعث همگامی مغز به مغز کمتری می‌شود، قابل درک است که مردم احساس می‌کنند باید تلاش و انرژی بیشتری برای تعامل صرف کنند. تعامل ها پر زحمت تر و کمتر طبیعی به نظر می رسند.

دوما معتقد است که این مطالعه تأیید می کند که روابط اجتماعی برای انسان بسیار مهم است و مکانیسم های بین مغزی با رشد مغز اجتماعی مرتبط است.

او گفت: این نتایج با یافته‌های مطالعه‌ای که ما در مورد قدرت بوی مادر انجام دادیم و مطالعه دیگری که نشان می‌دهد لمس محبت آمیز یک شریک عاشقانه قدرت کاهش درد را دارد، مطابقت دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان