روانشناسی شخصیت 7 هزار راننده تهرانی که گواهینامه های شان توقیف شد

خط سلامت: رانندگی با رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد و افرادی که رانندگی خطرناک انجام می دهند از لحاظ روانی باید بررسی شوند.

روانشناسی شخصیت 7 هزار راننده تهرانی که گواهینامه های شان توقیف شد

7 هزار راننده تهرانی بعلت تخلفات رانندگی مکرر و کسب نمرات منفی زیاد، برای مدت سه ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

به گزارش خط سلامت سرهنگ فیروز کشیر در گفت و گویی با اشاره به سه آمار عجیب از وضعیت نمرات منفی رانندگان و اعمال قانون توسط پلیس راهور، افزود: حدود هفت هزار راننده تهرانی به دلیل تخلفات حادثه‌ساز مدت سه ماه از رانندگی‌ محروم شدند. چرا که در کارنامه رانندگی آنها ۳۰ نمره منفی برایشان ثبت شده است.
معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یک هزار و ۲۶۰ نفر راننده نیز با تکرار این تخلفات و اخذ ۲۵ نمره منفی مجدد، ۶ ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

سرهنگ کشیر اضافه کرد: در نهایت ۴۵۱ راننده تهرانی به دلیل گذران سی نمره منفی و اخذ بیست و پنج نمره منفی مجدد و در نهایت بیست نمره منفی دیگر علاوه بر موارد فوق با ابطال گواهینامه مواجه شدند که میبایست بار دیگر مراحل اخذ گواهینامه را طی کنند.

براساس تحقیقات و گزارش های ثبت شده توسط محققان حوزه سلامت روان، افرادی که سبک رانندگی خطرناکی دارند و قوانین را نقض می کنند دارای ویژگی شخصیت روانی هستند که باید تحت نظر روانشناسان و متخصصان حوزه سلامت قرار گیرند.

ویژگی شخصیت رانندگان متخلف 

رانندگان متخلف معمولا ویژگی شخصیتی مشابهی دارند.

تحقیقات نشان داده است برخی ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری یک فرد را می‌توان با بررسی سبک رانندگی و میزان تخلفات رانندگی او شناسایی کرد. در یک پژوهش روی رانندگان متخلف و افرادی که رانندگی بهنجار دارند، معلوم شد آنان از برخی ویژگی‌های روانی رنج می‌برند که شامل موارد زیر است .

پرخاشگری

یکی از ویژگی‌های رانندگان متخلف، پرخاشگری و خصومت است. مجرمان تصادفات جاده‌ای، اغلب در مقیاس روان رنجوری نمره بالا کسب می‌کردند که نشان می‌داد آنها از سطوح بالای نفرت، تصمیم‌گیری عجولانه و اضطراب رنج می‌برند .

سوء مصرف الکل

در این پژوهش همچنین مشخص شد، رانندگان متخلف به احتمال بیشتری الکل مصرف می کنند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت افراد تکانشی، پرخاشگرتر و روان رنجورتر هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان