آخرین یافته علمی در مورد معجزه عشق ورزی های خودجوش

خط سلامت: مهربانی با دیگران یکی از مهم ترین عوامل موثر بر تقویت روابط اجتماعی است. پژوهش ها نشان داده است مهربانی با دیگران به بهبود وضعیت سلامت روان کمک می کند.

آخرین یافته علمی در مورد معجزه عشق ورزی های خودجوش

مهربانی مزایای فراوانی برای سلامت روان دارد. افراد مهربان و همدل معمولا راحت تر از سایر افراد از اشتباهات دیگران می گذرند و هیجانات منفی مانند خشم را کمتر تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت مهربانی در بعد فردی منجر به تقویت شاخص های سلامت روان شده، همچنین تأثیر قابل توجهی بر سلامت جامعه دارد.

مهربانی چه مزایایی برای سلامت روان دارد؟

مهربانی با مزایایی برای سلامت روان همراه است.

بر اساس تحقیقات جدید در Psychological Bulletin، رفتار مبتنی بر همکاری، شفقت، اعتماد و نوع‌ دوستی رفاه فردی و جامعه را افزایش می دهد.

با نگاهی به 201 مطالعه محققان دریافتند که ارتباط متوسطی با بهبود سلامت جسمی و روانی وجود دارد، اما ارتباط معنی داری با تغییرات اجتماعی وجود دارد. به گفته نویسنده مطالعه برایانت هوی- Bryant Hui- دکترا، استادیار پژوهشی در دانشگاه هنگ کنگ، این می تواند در طول زمان اثر تجمعی داشته باشد.

همه اعمال مهربانانه برابر نیستند

دکتر هوی می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های رفتار اجتماعی، داوطلب‌ شدن است، اما در فراتحلیل، محققان دریافتند که لحظات برنامه‌ریزی نشده و بدون ساختار کمک به دیگران قوی‌ترین لحظات برای سلامتی هستند.

هوی خاطرنشان می کند: کمک غیررسمی با مزایای رفاهی بیشتر مرتبط بود. ممکن است به این دلیل باشد که خودانگیختگی برای برخی از افراد معنای بیشتری به ارمغان می آورد. برای مثال، کمک به یک همسایه سالخورده برای حمل مواد غذایی، باعث تقویت رابطه اجتماعی برای هر دو طرف می شود. اما اگر بخشی از یک رویداد داوطلبانه برای کمک به همسایگان مسن باشید، می تواند احساس بیشتری داشته باشد. مثل یک تعهد، حتی برای انجام یک کار سخت.

او می‌گوید: رفتار جامعه‌پسند، به هر نحوی، باید یک ارزش جهانی باشد که تا حد امکان به کار گرفته شود. این رفتارها بخشی از فرهنگ مشترک نوع بشر است. آنها ما را گرد هم می آورند و رفاه را نه فقط برای خودمان، بلکه برای همه افزایش می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان