اگر به این 6 نکته توجه کنید هیچوقت تنها نمی مانید

خط سلامت: با افزایش سن، دوستی ها عامل شادی و طول عمر هستند. دارا بودن یک شبکه اجتماعی قوی خطر مرگ زودهنگام را تا حدود 45 درصد کاهش می دهد.

اگر به این 6 نکته توجه کنید هیچوقت تنها نمی مانید

  دوستیابی پس از بازنشستگی و حتی در اواسط زندگی چالش‌برانگیزتر است. در اوایل زندگی، مدرسه، دانشگاه و کار، شبکه های اجتماعی آماده ای را با انواع امکانات دوستی و  دوستیابی فراهم می کند. افراد پیر و مسن اغلب فاقد این شبکه های طبیعی هستند.

به گزارش خط سلامت لورا کارستنسن خاطرنشان می‌کند تمایل رشدی برای افراد وجود دارد که با افزایش سن، شبکه‌های اجتماعی را هرس می کند و از شر افرادی خلاص می شود که از نظر عاطفی چندان نزدیک یا معنادار نیستند.

چگونه در بزرگسالی دوست پیدا کنید

دوستی مهم است. تصمیم برای ایجاد تغییر، آغاز یک تغییر موفق است. به خودتان بگویید که زندگی شما با دوستان بهتر می شود.

دوست یابی مستلزم تلاش است

دوستی ها فقط با جادو اتفاق نمی افتد. شما باید تلاش عمدی برای تعامل با مردم، نشان دادن علاقه به دوستان احتمالی و گاهی اوقات با تعیین قرار ملاقات یا پاسخ مشتاقانه در صورت تماس دیگران رفتار کنید.

مسئولیت سازماندهی گردهمایی را بر عهده بگیرید

گاهی اوقات لازم است که سازمان دهنده باشید و برنامه ای را با دوست خود ترتیب دهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که دوست شما علاقه مند به آن باشد، اما تا زمانی که تلاش نکنید هرگز متوجه نخواهید شد

اگر تلاش های شما به نتیجه نرسید به حساب بی ارزش بودن خود نگذارید. دوستان احتمالی شما ممکن است در حال حاضر تحت تأثیر چالش های مختلف زندگی قرار داشته باشند. شاید زمان دیگری نقاط مشترک پیدا کنید.

همکاران سابق

در محل کار، دوستی می تواند مشکل ساز باشد. تعیین مرز بین فعالیت های کاری و فعالیت های دوستانه سخت است اما هنگامی که بازنشسته شدید، این موانع از بین می روند.

آشنایان و همسایگان

پس از بازنشستگی، می توان با افرادی که از قبل رابطه معمولی داشته اید روابط صمیمانه برقرار کنید.

تماس با دوستان قدیمی

دیدار با دوستان دبیرستانی، یک فرصت ویژه است که دوباره دور خود حلقه ای از دوستان را قرار دهید.

به گروهی بپیوندید که به طور منظم دیدار دارند

هر چه مردم بیشتر شما را به طور منظم ببینند، بیشتر شما را دوست خواهند داشت. تنها اثر قرار گرفتن در معرض این احتمال را افزایش می‌دهد که تلاش‌های شما برای ارتباط با دوستان بالقوه زمانی که مردم با شما بیشتر آشنا هستند، به احتمال زیاد موفقیت‌آمیز است.

دوستی برای سلامت جسمی و روانی مهم است. در دوران پیری، دوستان می توانند ضربات و ضررهای سختی را که پیری به همراه دارد، مهار کنند بنابراین، اگر این یا نکات دیگر را برای دوست‌یابی در بزرگسالی امتحان کرده‌اید و جواب نداده ‌است، برای دریافت بینش، پیشنهادات یا پشتیبانی با یک درمانگر صحبت کنید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان