به تعویق انداختن خواب

خط سلامت: خواب یکی از سه رکن سلامتی در کنار تغذیه خوب و ورزش برای سلامت روان است. با این حال تشویق به خواب آرام اغلب به عنوان راهی برای بهبود سلامت جسمی و روانی ما نادیده گرفته می شود.

به تعویق انداختن خواب

خواب معمولی کمتر از آنچه نیاز دارید، یا نداشتن خواب کافی با کیفیت خوب، با بسیاری از پیامدهای سلامتی ضعیف، از جمله مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و مشکلات قلبی، مشکلات شناختی و افسردگی مرتبط است.

به گزارش خط سلامت خواب بزرگترین دشمن من است. این نبردی است که تجربه کنید وقتی می دانید باید در رختخواب باشید اما از به خواب رفتن اجتناب می کنید، میل به بیدار ماندن بر سلامت روانی و جسمی تأثیر می گذارد. زمان آن است که در مورد تعویق خواب تجدید نظر کنید و به سمت یک مسیر سالم قدم بردارید.

به تعویق انداختن خواب

همیشه کاری ناتمام وجود دارد که مانع به رختخواب رفتن می شود. فشارها و چالش های روزانه وقت گذاشتن برای خود را سخت کنند. نزدیک به دو دهه پیش، گروهی از محققان در اروپا اصطلاح "تاخیر زمان خواب" را برای توصیف شخصی که دیرتر از زمان برنامه ریزی شده به رختخواب می رود، ابداع کردند. تحقیقات آنها نشان داد بزرگسالانی که به طور قابل توجهی در مورد رفتن به رختخواب تعلل می کردند،در مقایسه با افرادی که تعلل نکردند، خستگی بیشتری داشتند.

عوامل تاخیر زمان خواب

یک عامل کلیدی تاخیر زمان خواب استفاده از گوشی های هوشمند است. افرادی که خواب خود را به تعویق می اندازند، افرادی هستند که به طور متوسط تقریباً 80 دقیقه قبل از خواب از دستگاه های تلفن خود استفاده می کنند. در حالی که برای افرادی که تعلل نمی کنند این میزان 18 دقیقه است.

چرا خواب مهم است؟

خواب معمولی کمتر از آنچه نیاز دارید، یا نداشتن خواب کافی با کیفیت خوب، با بسیاری از پیامدهای سلامتی ضعیف، از جمله مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و مشکلات قلبی، مشکلات شناختی و افسردگی مرتبط است. خواب یکی از سه رکن سلامتی در کنار تغذیه خوب و ورزش برای سلامت روان است. با این حال تشویق به خواب آرام اغلب به عنوان راهی برای بهبود سلامت جسمی و روانی ما نادیده گرفته می شودبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان