مهمترین عامل جدید خودکشی کشف شد

خط سلامت: خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. درک علل پشت پرده خودکشی به کاهش نرخ بروز این رفتار مخرب و آسیب زننده کمک می کند.

مهمترین عامل جدید خودکشی کشف شد

خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. پژوهش ها نشان داده است، افسردگی و فقدان مهارت حل مساله، احتمال اقدام به خودکشی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت برخی مطالعات نشان داده است بین خودکشی و استفاده از رسانه های اجتماعی رابطه وجود دارد.

خودکشی جوانان و رسانه های اجتماعی 

در حالی که ظهور تحقیقاتی که صرفاً بر پیوندهای بین رسانه های اجتماعی و خودکشی جوانان متمرکز شده است یک پدیده نسبتاً جدید است، یک مطالعه ارتباط بین زمان تماشای صفحه نمایش و افزایش خطر خودکشی را نشان می دهد. در این مطالعه، آزار و اذیت سایبری به عنوان یک نگرانی مهم مورد توجه قرار گرفت.

رسانه های اجتماعی چگونه خودکشی را افزایش می دهند؟

دکتر دان گرانت ، دکترای روانشناس رسانه ای- Don Grant- می‌گوید اولین برخوردش با اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شدت بر سلامت روان جوانان تأثیر بگذارند، زمانی بود که به دخترش تلفن همراه داد.

گرانت می گوید هسته اصلی آسیب رسانه های اجتماعی و جایی که او احساس می کند می تواند به افزایش افکار خودکشی مرتبط باشد، شامل مقایسه ناسالم، ترس از دست دادن، زورگویی سایبری است. توصیه اش به والدین این است که فعال باشند و مدیریت استفاده سالم را مورد توجه قرار دهند.

او ادامه می دهد: به والدین توصیه می کنم، به فرزندان خود توضیح دهید انتظار این است که آنها در فضای آنلاین همان رفتاری را داشته باشند که ارزش‌های خانوادگی‌ را حفظ می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان