روز را با این 3 ماده غذایی شروع کنید تا بیمار نشوید

خط سلامت: صبحانه سالم، به مرور زمان تاثیرات مثبت خود را بر وضعیت روانی نشان می دهد؛ بنابراین خوردن صبحانه سالم و حاوی مواد مغذی را به یک عادت غذایی تبدیل کنید.

روز را با این 3 ماده غذایی شروع کنید تا بیمار نشوید

صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. خوردن صبحانه حاوی مواد مغذی، در طول زمان به شادابی و آرامش روان کمک می کند. صبحانه خود را با این مواد غذایی مفیدتر کنید.

به گزارش خط سلامت در وعده صبحانه ، می توانید غذاهای خاصی انتخاب کنید که به بهبود وضعیت عاطفی و سلامت روان شما کمک کند. چند مورد از بهترین موادغذایی که می توانید به وعده صبحانه خود اضافه کنید، عبارت است از:

انواع توت ها

برای داشتن یک صبحانه مفید می توانید انواع توت شامل توت خشک یا شاه توت را به صبحانه اضافه کنید. توت ها صرف نظر از خوشمزگی، سرشار از آنتی اکسیدان هستند. توت ها حاوی فیبر بالایی هستند که باعث احساس سیری می شوند.

نان سبوس دار

در وعده صبحانه از نان سبوس دار استفاده کنید. نان سبوس دار، منبع خوبی از ویتامین B است که برای سلامت مغز مهم است؛ به علاوه به افراد کمک می کند تا با استرس کنار بیایند و احساس شادی بیشتر داشته باشند. متخصصان توصیه می کنند، بهتر است بجای مصرف قرص های ویتامین، مواد مورد نیاز بدن را از غذا ها دریافت کنید. نان سبوس دار همچنین به بدن کمک می کند تا با تجزیه کربوهیدرات ها، انرژی لازم بدن را تامین کند.

گوجه فرنگی

افزودن گوجه فرنگی به وعده صبحانه احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان