چرا برای برخی افراد دوست داشتن سخت است؟

خط سلامت: چرا برای برخی از افراد دوست داشتن سخت است؟ دلایل زیادی برای این می تواند وجود داشته باشد. یک مطالعه بررسی می کند شخصیت ما در مورد دوست داشتن و شادی رابطه ما چه می گوید.

چرا برای برخی افراد دوست داشتن سخت است؟

همه مردم به یک اندازه برای شاد بودن در روابط عاشقانه آماده نیستند.

به گزارش خط سلامت در سه مطالعه با تقریباً 600 نفر، آلیسون بلانچارد و امانوئل فینو چگونگی ارتباط روان رنجورخویی (بی ثباتی عاطفی)، توافق پذیری، خودشیفتگی آسیب پذیر و اختلال شخصیت مرزی را با سبک های عشقی افراد بررسی کردند .

نتیجه این بود افرادی که تمایل به داشتن سبک عشق ناخوشایند داشتند، سازگاری پایین و خودشیفتگی آسیب پذیر و همچنین رفتارهای نامطلوبی داشتند که دست به دست هم می دهند.

شش سبک عشق

محققان به شش سبک عشقی جامعه شناس کانادایی جان آلن لی اشاره می کنند که کتابی در این زمینه در سال 1973 منتشر کرد. فقدان سازگاری، خودشیفتگی آسیب پذیر و رفتار مرزی با آنچه لی سبک بازی می نامید مطابقت داشت.

افرادی که در این راه عشق می ورزند تعهد کمی دارند و نمی خواهند روی احساسات خود سرمایه گذاری کنند. شیدایی که به عنوان زیان آور نیز توصیف می شود، ظاهراً اغلب همراه با خودشیفتگی آسیب پذیر و بی ثباتی عاطفی بالا رخ می دهد. بر اساس این مطالعه، این افراد بسیار پرشور، ناامن و حسود هستند.

چهار سبک دیگر تمایل بیشتر به عشق را توصیف می کنند . اروس با شور و احساسات شدید همراه است، عشق دوستانه مبتنی بر تجربیات مشترک است. سبک عمل گرا و ایثارگر نیز وجود دارد. در تحقیقات مشخص شد این افراد کمتر خودشیفته هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان