افرادی که نیمه شب از خواب بیدار می شوند با چه خطر بزرگی مواجه اند؟

خط سلامت: فناوری خواب یک تجارت بزرگ است. همه آن ساعت‌ها، دستگاه‌های کنار تخت، و حسگرهای تشک که برای اندازه‌گیری خواب ما طراحی شده‌اند، بسیار محبوب شده‌اند.

افرادی که نیمه شب از خواب بیدار می شوند با چه خطر بزرگی مواجه اند؟

اکنون با این سؤالات باقی می‌مانید: «چگونه اطلاعاتی را که دستگاه ارائه می‌کند درک کنم؟» یا "در واقع بهبود خواب من به چه معناست و چگونه این کار را انجام دهم؟"

به گزارش خط سلامت بیشتر فناوری خواب (یا فناوری خواب مصرف کننده) در تعیین میزان خواب شب گذشته، میزان یکپارچگی آن خواب و زمان وقوع آن بسیار خوب است.

3 عامل مهم خواب

اینها سه عامل مهمی هستند که باید در هنگام تلاش برای به حداکثر رساندن مزایای خواب خود در نظر بگیرید: کمیت، کیفیت و زمان.

مقدار خواب به سادگی تعداد کل ساعت ها و دقیقه های خوابی است که می کنید. بزرگسالان برای داشتن سلامتی مطلوب باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند.

کیفیت خواب، حداقل زمانی که به طور عینی اندازه گیری شود، درصد زمانی است که شما سعی می کنید بخوابید که واقعاً خواب هستید. هیچ کس 100 درصد از شب را نمی خوابد. حدود 85 درصد یا بیشتر کاملا طبیعی است.

زمان خواب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: ساعتی که شب ها به رختخواب می روید و صبح ها از خواب بیدار می شوید.

در اینجا، منظم بودن مهم است. در حال حاضر، توصیه به افراد این است که هر روز در یک زمان  به رختخواب رفته و از خواب بیدار شوند. اگر در حال حاضر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً می خواهید این زمان بیشتر از 15 دقیقه باشد  ، زیرا رفع بی خوابی مستلزم کنترل دقیق تری بر خواب شما است.

دلایل خوبی برای تمرکز بر کمیت، کیفیت و زمان وجود دارد. اینها جنبه هایی از خواب هستند که به بهترین وجه با سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند.

مقدار خواب سلامت قلب و عروق (فشار خون بالا، حملات قلبی، سکته مغزی) را به شدت پیش بینی می کند، به طوری که در  هشت عامل ضروری انجمن قلب آمریکا  برای محافظت از سلامت قلب و عروق (در کنار رژیم غذایی و ورزش، از جمله موارد دیگر) گنجانده شده است.

کیفیت خواب، یا فقدان آن به شکل  بی خوابی ، یک عامل خطر برای انواع بیماری های روانی، از جمله افسردگی، اضطراب، وابستگی به الکل و خودکشی است.

منظم کردن زمان خواب تمرکز جدیدتری در زمینه سلامت خواب است و به سرعت برای مرگ و میر ناشی از همه علل و سایر ملاحظات بهداشتی مهم ظاهر شده است.

یعنی افرادی که  بی‌نظم‌ترین خواب را دارند  ، بدون توجه به علت، زودتر از کسانی که خواب منظم‌تری دارند، می‌میرند.

کیفیت خواب و زمان خواب نیز هر دو برای خودکشی مهم هستند. به طور خاص، بیدار بودن در نیمه شب با خطر بالاتر  اقدام به خودکشی و موفقیت آمیز  بودن نسبت به بیداری در طول روز مرتبط است.

راه هایی برای بهینه سازی کمیت، کیفیت و منظم خواب وجود دارد.

ابتدا خواب را در اولویت قرار دهید. خیلی اوقات، ما خواب را به نفع کار یا فعالیت های اجتماعی عوض می کنیم. این هر سه جنبه سلامت خواب را تضعیف می کند.

با خواب به عنوان ستون سلامتی که هست رفتار کنید در شرایط برابر با یک رژیم غذایی خوب و ورزش منظم. باشه باشه. شاید شما در آن دو نفر دیگر نیز چندان عالی نباشید. 

دوم، زمان خواب و بیداری ایده آل را انتخاب کنید. زمان خواب خود را حداقل هشت ساعت تنظیم کنید تا بتوانید حداقل هفت ساعت بخوابید.

آیا شما یک فرد صبحگاهی، یک فرد عصر، یا جایی در این بین هستید؟ زمانی که ما به احتمال زیاد احساس خواب آلودگی و هوشیاری می کنیم، تا حدی از نظر بیولوژیکی توسط ریتم شبانه روزی ما هدایت می شود. سعی کنید هنگام انتخاب برنامه خواب خود به ریتم طبیعی خود احترام بگذارید.

هنگام خواب در مغز ما چه می گذرد؟

البته، مسئولیت های روزانه ما می تواند انعطاف پذیری را در برنامه خواب ما محدود کند، اما سعی کنید تعادلی پیدا کنید که به ریتم های طبیعی شما احترام بگذارد. برای به حداکثر رساندن منظم بودن، مهم است که هفت روز در هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اگر مجبور به سازش هستید، بیشتر روی زمان بیدار شدن منظم تمرکز کنید تا زمان خواب. بیدار شدن در یک زمان در روز به تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی کمک می کند، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا برنامه خواب منظمی داشته باشید.

سوم، اتاق خواب خود را برای خواب مناسب کنید. این شامل بسیاری از توصیه‌های بهداشت خواب می‌شود که احتمالاً درباره آنها شنیده‌اید: اتاق تاریک، دمای راحت، عاری از حواس‌پرتی خواب مانند تلویزیون و وسایل الکترونیکی. 

چهارم، به خودتان نور زیادی در صبح بدهید، به خصوص در چند ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب. نور بزرگترین سیگنالی است که به مغز ما می‌دهد مبنی بر اینکه باید بیدار باشیم و قوی‌ترین تنظیم‌کننده ریتم شبانه‌روزی‌مان است.

علاوه بر نور، فعالیت بدنی، غذا خوردن و فعالیت های اجتماعی به تنظیم ریتم ما کمک می کند. در واقع،  ریتم درمانی اجتماعی  یک درمان مبتنی بر شواهد برای اختلالات خلقی است که بر تنظیم زمان خواب و سایر رفتارها برای کمک به تثبیت خلق تمرکز دارد. بنابراین، تمرکز بر منظم کردن برنامه خواب و ریتم شبانه روزی نیز می تواند به طور بالقوه به خلق و خوی شما کمک کند.

در نهایت سعی کنید در مورد خواب خود استرس نداشته باشید. هیچ کس کامل نمی خوابد و همه در طول شب چند بار از خواب بیدار می شوند.

از قضا، تلاش برای خوابیدن در واقع خوابیدن را سخت تر می کند. یکی از بزرگترین عواملی که باعث اختلال در خواب بسیاری از افراد می شود، استرس ناشی از خوب نخوابیدن است. در عوض، متوجه شوید که اگر امشب خوب نخوابید، احتمالاً فردا شب بهتر می‌خوابید.

اکنون سؤال این است چگونه فناوری می تواند به بهبود خواب شما کمک کند.

خبر خوب این است که فناوری خواب مصرف کننده به طور کلی می تواند کمیت، کیفیت و زمان خواب شما را به خوبی تعیین کند.

بیشتر این دستگاه‌ها از حرکت استفاده می‌کنند و بسیاری نیز از ضربان قلب برای تعیین بیداری یا خواب بودن شما استفاده می‌کنند. از آنجا، آنها می توانند مدت زمان خواب (با شمارش تمام دقایق خواب شما)، کیفیت خواب (با تقسیم مقدار خواب بر زمانی که در رختخواب بودید و سعی می کنید بخوابید) و زمان خواب (با گزارش ساعت ساعت) را محاسبه کنند. 

می توانید از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا دستورالعمل های اساسی توضیح داده شده در بالا را رعایت می کنید یا خیر استفاده کنید. اگر تغییراتی در عادات خواب خود ایجاد کنید، می توانید نحوه تغییر کمیت، کیفیت و زمان خواب را پیگیری کنید.

توجه داشته باشید، اگرچه، همه ابزارهای اطلاعاتی ارائه شده به یک اندازه مفید نیستند. بسیاری از آنها "نمرات خواب" اختصاصی را ارائه می دهند. اینها به طور کلی جعبه های سیاه هستند، بنابراین ما نمی دانیم که واقعاً چگونه با سلامت خواب ارتباط دارند. اکثر متخصصان خواب توصیه می کنند که این نمرات را نادیده بگیرید.

معیار استاندارد طلایی خواب به اندازه گیری فعالیت الکتریکی مغز متکی است. نمی توان انتظار داشت که حرکت و ضربان قلب خواب را به همان شیوه اندازه گیری فعالیت مغز اندازه گیری کند.

بنابراین، تکیه بر اطلاعات مرحله خواب از این نوع ابزارها برای ارزیابی کیفیت خواب شما ممکن است به نتایج غیر قابل اعتمادی منجر شود.

با این حال، اگر به سه مورد بزرگ پایبند باشید: کمیت، کیفیت و زمان خواب، ممکن است اهمیتی نداشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان