چگونه استرس را در جنگی و طبیعت جا بگذارید

خط سلامت: پیاده روی در جنگل به مدت 15 دقیقه می تواند خلق و خوی فرد را بهبود بخشد و استرس و اضطراب را از بین ببرد .

چگونه استرس را در جنگی و طبیعت جا بگذارید

پیاده روی در جنگل به مدت 15 دقیقه به میزان قابل توجهی احساسات منفی کمتری را به دنبال دارد و این افراد احساس آرامش بیشتری هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی دارند.

به گزارش خط سلامت این یافته‌ها بخشی از شواهد رو به رشد ، از جمله مطالعات با تعداد شرکت‌کنندگان بزرگ‌تر است، که نشان می‌دهد جنگل درمانی راهی سالم و مبتنی بر شواهد برای کاهش استرس و اضطراب است.

سنت ژاپنی شینرین یوکو یا «حمام کردن در جنگل» مفهوم مدرن « جنگل درمانی » یا پیاده روی در جنگل را به عنوان راهی برای بهبود سلامت و خلق و خوی الهام گرفته است.

چندین مطالعه نشان داده اند که هورمون استرس کورتیزول در خون را کاهش دهد و سیستم ایمنی را تقویت کند.

پیاده روی در جنگل چه فوایدی دارد؟ 

کاهش عصبانیت

پیاده روی در جنگل می تواند اضطراب و احساسات منفی مانند عصبانیت و خستگی را کاهش دهد.مطالعه اخیر اضطراب نشان داد که اضطراب برای کسانی که در جنگل راه می‌رفتند در مقایسه با آن‌هایی که در شهر بودند، به‌طور قابل‌توجهی کمتر است. علاوه بر این، افرادی که در جنگل قدم می زدند، به میزان قابل توجهی احساسات منفی کمتری مانند تنش، اضطراب، افسردگی ، عصبانیت، خستگی و سردرگمی را تجربه می کنند.

افزایش آرامش

پیاده روی در جنگل باعث آرامش می شود. محققان ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و فشار خون افرادی را که در جنگل پیاده روی می کردند بررسی کرده و دریافتند جنگل درمانی شاخه "پاسخ آرامش" سیستم عصبی یا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند.

ضد افسردگی

جنگل درمانی ممکن است اثرات ضد افسردگی داشته باشد. مطالعات کوچک نشان داده اند جنگل درمانی می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد، از جمله مطالعه در کودکان . پیاده روی در جنگل می تواند به ویژه مفید باشد زیرا تمرکز حواس در طبیعت را با ورزش ترکیب می کند که هر دو آنها علائم افسردگی را کاهش می دهند.

بهبود سلامت روان

یک پیاده روی مختصر در جنگل به مدت 15 دقیقه می تواند منجر به وضعیت روحی بهتری شود. برای بهره مندی از مزایای ذهنی یا جسمی جنگل درمانی، لازم نیست برای مدت طولانی در جنگل راه بروید. تحقیقات نشان داده اند که 15 دقیقه پیاده روی در جنگل می تواند تفاوت بزرگی در آرامش بدن و ذهن شما ایجاد کند.

ارتقاء سیستم ایمنی

پیاده روی در طبیعت ممکن است سیستم ایمنی شما را با مزایای ماندگار بهبود بخشد. مطالعات نشان داده اند که پیاده روی در جنگل می تواند فعالیت سلولی "قاتل طبیعی" را افزایش دهد و ایمنی را تقویت کند و این مزایای محافظتی می تواند بیش از یک ماه دوام داشته باشد.

حمام جنگل و آنتی اکسیدان ها

"حمام کردن در جنگل" ممکن است آنتی اکسیدان های سالم را تقویت کند. تعداد کمی از مطالعات سطوح آنتی اکسیدان خون را پس از حمام کردن در جنگل اندازه گیری کرده اند و دریافتند که آنتی اکسیدان های مفید به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

روانشناسان پیشنهاد می کند جنگل درمانی دارای قدرت های شفابخش و تقویت کننده سیستم ایمنی از جمله اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان