باورتان نمی شود انفجارهای چهارشنبه سوری چه تاثیرات ناپیدایی بر نوزدان و کودکان دارد / از کنار این 2 راهکار عبور نکنید!

خط سلامت: ترقه بازی در شب چهارشنبه سوری با خطرات جدی برای سلامتی همراه است. کودکان به شدت در برابر مواد محترقه، صدای مهیب ترقه بازی و بوی ناشی از مواد منفجره آسیب پذیر هستند.

باورتان نمی شود انفجارهای چهارشنبه سوری چه تاثیرات ناپیدایی بر نوزدان و کودکان دارد / از کنار این 2 راهکار عبور نکنید!

ترقه بازی چهارشنبه سوری با خطرات جدی برای سلامتی همراه است. کودکان یکی از آسیب پذیر ترین اقشار در برابر ترقه بازی هستند، با این حال اکثر آن ها علاقه ویژه ای به تماشای ترقه بازی دارند.

به گزارش خط سلامت ترقه بازی در شب چهارشنبه سوری برای پدر و مادر ها به شدت اضطراب برانگیز است. مشخص شده است علیرغم خطرات جدی ترقه بازی برای سلامتی، کودکان علاقه ویژه ای به تماشای ترقه بازی دارند.

ترقه بازی و تاثیر آن بر کودکان

ترقه بازی با پیامدهای منفی فراوانی برای کودکان و نوزادان همراه است. برخی آسیب های ناشی از قرار گرفتن کودکان در معرض ترقه بازی عبارت است از:

مشکلات شنوایی

صداهای بلند ناشی از ترقه بازی بر گوش کودک تأثیر می گذارد. اگر ترقه در نزدیکی کودک ترکیده شوند، سطح صدا  به 160-170 دسی بل می رسد. در حالی که کودک معمولا در معرض صدای حدود 75-85 دسی بل قرار دارد. هر صدایی بیش از 85 دسی بل بر گوش نوزادان تأثیر می گذارد.

مشکلات تنفسی

دود حاصل از آتش بازی و ترقه بازی به دستگاه تنفسی کودکان تأثیر منفی می گذارد. همچنین پوست حساس نوزادان به دود حاصل از ترقه بازی واکنش منفی نشان می دهد.

دکتر سانتوش کومار- Santosh Kumar- مشاور، متخصص اطفال، و متخصص نوزادان بیمارستان باناشانکاری اعلام کرده است انجام برخی کارهای ساده، مانند دور کردن کودک از منبع سروصدا و پوشاندن گوش و سر کودک آسیب ناشی از ترقه بازی بر کودکان کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان