این علامت را دیدید خطر خودزنی وجود دارد

خط سلامت:فهمیدن اینکه کدام گروه از کودکان و نوجوانان در معرض بیشترین خطر خودزنی هستند، از حیث انجام اقدامات پیشگیرانه و به حداقل رساندن آسیب اهمیت دارد.

این علامت را دیدید خطر خودزنی وجود دارد

تعداد کودکان و نوجوانانی که در سراسر جهان، اقدام به خودزنی می کنند؛ درحال افزایش است.

به گزارش خط سلامت خودزنی یا خود جرحی اشکال مختلفی دارد؛ بریدن و سوزاندن قسمتی از بدن، کوبیدن سر به جسم سخت از جمله انواع خودزنی است.

چه کودکانی در معرض خودزنی اند؟

محققان گزارش داده‌اند در زمینه شناسایی کودکان و نوجوانان در معرض خطر خودزنی، به پیشرفت های بزرگی رسیده اند. شناسایی کودکان و نوجوانان در معرض خطر خودزنی، به استفاده بهتر از منابع کمک می کند؛ بنابراین، یک تیم تحقیقاتی بر اساس سن، جنسیت و شرایط روانپزشکی و پزشکی افراد، شروع به شناسایی اختلالاتی کرد که به موجب آن ها فرد به احتمال زیاد به خودزنی می پردازد.

نتایج این پژوهش گسترده نشان داد: پسران 10 تا 13 ساله مبتلا به اختلال بیش فعالی، دوقطبی، اختلال طیف اوتیسم یا سایر اختلالات رشدی 80 درصد بیشتر احتمال دارد که رفتارهای خودزنی جدی داشته باشند.

رفتارهای خودزنی این گروه آنقدر شدید بود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت.

همچنین این مطالعه نشان داد: دختران نوجوان 14 تا 17 ساله مبتلا به افسردگی و اضطراب، اختلالات مرتبط با مواد و تجربه تروما و اختلالات شخصیت و خوردن در معرض خطر بالایی برای آسیب جدی به خود قرار داشتند.

خودزنی و اضطراب

تحقیقات نشان داده است موارد دیگری بجز افسردگی وجود دارد که احتمال خودآزاری و خودکشی را افزایش می دهد از جمله اضطراب زیاد.

عوامل مرتبط با خودزنی

متخصصان م  یگویند: عوامل زیادی کودکان و نوجوانان را در معرض خطر جدی خودزنی و خودآزاری قرار می دهد.

در حقیقت برای برخی از افراد خودزنی یک روش مقابله ای ناسازگار است که به آن ها کمک می کند احساسات طاقت‌فرسای غم وخشم را ​​تنظیم کنند، از احساس پوچی فرار کنند یا با مجازات خود، احساس گناه را کاهش دهند.

خودزنی در حقیقت  به‌عنوان یک شیوه ارتباطی ناسالم عمل می کند که در آن فرد با دیگران درباره رنج‌هایش به شیوه غیر مستقیم حرف می زند.

دشواری تشخیص خودزنی

تشخیص علائم خودزنی در کودکان و نوجوانان آسان نیست زیرا بسیاری از آنها شواهد را با پوشیدن لباس های آستین پنهان می کنند.

با این حال، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. یک کودک برون‌گرا و اجتماعی که ناگهان کناره‌گیری می‌کند، یا یک کودک با انگیزه بالا برای تحصیل که به یکباره انجام تکالیف را برای مدت طولانی متوقف می‌کند، ممکن است باعث نگرانی شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان