چگونه در عشق خوش شانس باشیم

خط سلامت: حسادت بیش از حد در رابطه نشانه ای از ناامنی بین زن و شوهر است. دلایل تکاملی وجود دارد که حسادت در روابط سالم است اما وقتی حسادت "مزمن، ناتوان کننده و آشکار" باشد، مشکل ساز می شود.

چگونه در عشق خوش شانس باشیم

وقتی به شما یادآوری می شود همسرتان جذاب است و شما خیلی خوش شانس هستید، شما را تشویق و رابطه را از خواب بیدار می کند که با او مهربان تر و دوستانه تر رفتار کنید.

به گزارش خط سلامت هلن فیشر، دکترای انسان شناس زیست شناس و نویسنده کتاب «چرا دوست داریم» می گوید: کمی حسادت در رابطه سالم خوب است.

خوش شانسی در عشق

زمانی که حسادت مزمن، ناتوان کننده و آشکار است به یک مشکل تبدیل می شود، فیشر می گوید: فکر کنید اما زیاد فکر نکنید، زیرا ممکن است مغز شما را زخمی کند. این درست در مورد حسادت صدق می کند.

دکتر لورن پاپ، استاد توسعه انسانی و مطالعات خانواده دانشگاه ویسکانسین که تحقیقات گسترده ای در مورد روابط صمیمانه انجام داده است، با این موضوع موافق است.

حسادت مزمن نشانه مثبتی برای رابطه نیست. ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید کسی بیشتر به شما علاقه دارد یا بیشتر به شما اهمیت می دهد، زیرا در حسادت فرد رفتار مالکانه بیشتری از خود نشان می دهد، اما حسادت زیاد نشانه منفی ناامنی در رابطه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان