2 فایده بی نظیر خنده برای افرادی که تنها هستند

خط سلامت: خنده به ایجاد ارتباط انسانی و پیوند عاطفی کمک می کند و یکی از قدرتمندترین ابزارها در برابر افسردگی و تنهایی است.

2 فایده بی نظیر خنده برای افرادی که تنها هستند

افراد مسن مستعد حملات مکرر تنهایی و افسردگی هستند که اغلب می تواند منجر به شرایط ناتوان کننده شود.خنده موثر ترین و کم هزینه ترین شیره برای کاهش احساس تنهایی و افسردگی است.

به گزارش خط سلامت محققان می گویند خنده بهترین دارو است. در یک مطالعه که اخیرا  صورت گرفته است، محققان تغییرات رضایت از زندگی و تنهایی افراد مسن را در خانه های سالمندان پس از انجام خنده درمانی بررسی کردند. در پایان شش هفته، کسانی که در خنده درمانی شرکت کردند نسبت به گروه شاهد احساس تنهایی و افسردگی کمتری داشتند.

خنده درمانی 

خنده درمانی را با تمرینات تنفس عمیق ، کف زدن و کشش های سبک همراه با خنده آغاز کنید و سپس به خنده در اطراف موضوعی خاص ادامه دهید. وی شرکت کنندگان را تشویق می کند تا کودک درونی خود را بیرون بگذارند.

خنده به ایجاد ارتباط انسانی و پیوند عاطفی کمک می کند و یکی از قدرتمندترین ابزارها در برابر افسردگی است.

 خنده درمانی برای افرادی که دچار مشکلات جسمانی و محدودیت های جسمی یا کسانی که برای افزایش ضربان قلب به کمک احتیاج دارند، عالی است.

با گوش دادن به فیلم های کمدی یا تماشای آن، انجام یوگا با خنده یا انجام خنده مشترک با عزیزان تان، خنده درمانی را برای خودتان امتحان کنید.

مطالعات خنده را در تقویت رفاه در افراد مسن تأیید می کند. در مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد ، افراد 60 ساله و بالاتر به مدت شش هفته در دو جلسه خنده درمانی 90 دقیقه ای در هفته شرکت کردند. در پایان افراد اضطراب و بی خوابی کمتری داشتند.

خنده و تنهایی

در کنار مبارزه با تنهایی، خنده درمانی طیف وسیعی از فواید را به همراه دارد. در مطالعه ای افراد مسن در یک مرکز مراقبت روزانه سالمندان ، خنده درمانی ، به صورت استندآپ کمدی ، هفته ای یک بار به مدت چهار هفته انجام دادند.

شرکت کنندگان فشار خون ، ضربان قلب و افسردگی همراه با افزایش غلظت سروتونین و جامعه پذیری را تجربه کردند.

کاهش درد

انجام خنده درمانی همچنین می تواند درد را تسکین دهد. در مطالعه ای که روی بیماران میانسال  مبتلا به سرطان در ژاپن انجام شد ، شرکت کنندگان یک برنامه یوگای خنده دار انجام دادند و سپس یک نمایش کمدی کلامی سنتی ژاپنی را تماشا کردند. بعد از چهار جلسه در طی هفت هفته ، کسانی که دو فرم خنده درمانی را تکمیل کردند ، عملکرد شناختی بهتر و درد کمتری داشتند.

خنده های گروهی

در حالی که می توانید خنده درمانی را به صورت فردی امتحان کنید ، انجام این کار با دیگران مزایایی دارد. می خواهم بر قدرت شنیدن خنده و تماشای دیگران که از خنده خود لذت می برند تأکید کنم.

من با سالمندان در مراکز مختلف مواجه شدم که حال و هوای خندیدن نداشتند، اما پس از شنیدن و تماشای خنده دیگران، آنها در نهایت با ما شرکت کردند و خندیدند.

در دوران کودکی ما بیش از 100 بار در روز می خندیم، اما به عنوان بزرگسالان، مطالعات نشان داده است فقط روزانه حدود هشت بار می خندیم. گاهی اوقات، مجبورید خود را مجبور به خندیدن کنید تا به حالت بازیگوش برگردید و سلامت روان خود را تقویت کنید .  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان