با این 5 مکمل استرس تان را کاهش دهید + 8 علت اصصلی بروز استرس

خط سلامت: کاهش استرس بخش مهمی از سلامت روانی و جسمانی را به خود اختصاص می دهد، آیا مصرف مکمل ها برای کاهش استرس کمک کننده است؟

با این 5 مکمل استرس تان را کاهش دهید + 8 علت اصصلی بروز استرس

 استرس مربوط به فضای کار و مسائل اقتصادی به ویژه در میان والدین افزایش یافته است.

به گزارش خط سلامت هورمون های استرس به ویژه کورتیزول التهاب را افزایش می دهند ایمنی بدن را کاهش داده و خطر فشار خون بالا، سکته مغزی و حمله قلبی را به دنبال دارند.

استرس و بدن

در واقع استرس مزمن می تواند بر هر جنبه از سلامتی تأثیر منفی بگذارد و به طیف گسترده ای از مشکلات کمک کند که شامل موارد زیر است:

سردرد

مشکلات خواب

اختلالات خلقی، مانند غم، عصبانیت یا تحریک پذیری

بیماری قلبی

فشار خون بالا

دیابت

اضطراب

افسردگی

استراتژی های زیادی برای از بین بردن استرس از جمله داشتن رژیم غذایی سالم، خواب زیاد، ورزش منظم، گفتگو با دوستان یا یک متخصص بهداشت روان و انجام تکنیک های آرام سازی و مدیتیشن برای کاهش استرس موثر هستند.

یکی دیگر از ابزارهای کاهش استرس مکمل های غذایی هستند. برخی از آنها به کاهش اضطراب، مشکلات خواب آرام، کاهش علائم افسردگی و موارد دیگر کمک می کنند. در اینجا پنج پیشنهاد وجود دارد که در کاهش استرس کمک می کند.

جینسینگ

اعتقاد بر این است که جینسینگ در برابر بیماری مقاومت ایجاد می کند و اثرات استرس بر بدن را کاهش می دهد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که بدن برای تنظیم ده ها فرآیند از عملکرد اعصاب و عضلات گرفته تا سنتز پروتئین و استخوان از آن استفاده می کند.

در 18 مطالعه منتشر شده تاثیر مکمل های منیزیم بر کاهش استرس و اضطراب ثابت شده است. منیزیم در سبزیجات برگ سبز، آجیل، دانه ها، حبوبات، غلات سبوس دار و برخی از غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده یافت می شود.

ملاتونین

ملاتونین ، هورمونی است که در غده صنوبری ساخته می شود، با تاریک شدن هوا ترشح شده و کمک می کند تا ساعت داخلی بدن را در مسیر درست نگه دارید و بدن را برای خواب آماده کنید. ملاتونین در کاهش سطح اضطراب موثر بوده است.

بادرنجبویه

بادرنجبویه می تواند به کاهش اضطراب و بهبود خواب کمک کند. محققان 80 نفر را که تحت عمل بای پس عروق کرونر قرار گرفته بودند مورد پژوهش قرار دادند نتایج نشان داد کسانی که بادرنجبویه 49٪ اضطراب و 54٪ کیفیت خواب را ارتقاء می دهد. بر اساس مطالعه ای دیگر بادرنجبویه همچنین با بهبود روحیه در بزرگسالان سالم ارتباط دارد.

سنبل الطیب

طبق گفته متخصصان سنبل الطیب در بی خوابی، اضطراب و سایر بیماری ها مانند افسردگی موثر است. محققان شواهدی یافتند که عصاره ریشه سنبل الطیب ممکن است اثرات ضد اضطرابی بر افراد مبتلا به اختلال اضطراب داشته باشد.

این بررسی همچنین نشان داد این گیاه به خواب مفید کمک می کند. در مطالعه روی 64 زن که تحت درمان سرطان قرار داشتند محققان دریافتند کسانی که از سنبل الطیب استفاده می کنند،میزان اضطراب کمتری را تجربه می کردند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان