هر 3 ثانیه در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می شود / که خیلی هایشان چاق هستند

خط سلامت: چاقی احتمال بروز آلزایمر را افزایش می دهد و اثرات مخربی بر مغز دارد.

هر 3 ثانیه در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می شود / که خیلی هایشان چاق هستند

چاقی منجر به کاهش سلامت مغز می شود. افراد چاق بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

چاقی و بیماری آلزایمر

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است افرادی که با چاقی  ناشی از استرس، بیماری‌های کبدی و مشکلات مربوط به کلیه دست و پنچه نرم می کنند، بیشتر احتمال دارد به بیماری آلزایمر مبتلا ‌شوند. اخیرا مطالعات بین سلامت مغز و میزان متابولیسم بدن رابطه پیدا کرده اند.

آمارها حاکی از آن است  هر 3 ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می‌شود. این در حالی است که تا کنون هیچ درمانی شناخته شده‌ای برای آلزایمر وجود ندارد و تغییرات مغزی از سال ها قبل از تشخیص این بیماری، مغزرا تخریب کرده است.

رابطه متابولیسم و آلزایمر

دانشمندان استرالیایی در مطالعه‌ روی رابطه‌ متابولیسم بدن و آلزایمر به یافته‌های ارزشمندی دست یافته‌اند. آنان با تحلیل26 هزار و239 نفر دریافتند افرادی که چاقی‌های مرتبط با استرس، بیماری‌های کبدی یا کلیوی دارند، به لحاظ سلامت مغزی در سطحی پایین تر از حد نرمال قرار دارند.

در ام آر آی ( MRI) و اسکن مغزی این افراد معلوم شد حجم کلی  مغز و ضایعات مغزی افراد چاق بیشتر از سایر افراد است و حجم هیپوکامپ و ماده‌ی خاکستری شان کمتراست.

 آلزایمر یکی از بیماری ناتوان کننده است که بیش از 55 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است؛ مشخص شده است الگوهای نامطلوب تصویربرداری عصبی در بین افراد مبتلا چاقی، شایع‌تر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان