ثروتمندان واقعی در جهان با این 9 علامت شناسایی می شوند

خط سلامت: ثروتمندترین فرد کسی نیست که بیشتر دارد، بلکه کسی است که کمترین نیاز را دارد. اگر آرامش درونی دارید، به سطحی از ثروت دست یافته اید که بسیاری برای رسیدن به آن تلاش می کنند اما تعداد کمی به آن دست می یابند.

ثروتمندان واقعی در جهان با این 9 علامت شناسایی می شوند

ثروت واقعی در مورد داشتن یک زندگی غنی از هدف و تحقق است و در مورد یافتن تعادلی است که برای شما مفید باشد، جایی که پول هدف نهایی نیست، بلکه ابزاری برای دستیابی به آن است.

به گزارش خط سلامت ثروت واقعی چیزی بیش از پول و درآمد است.

ثروت واقعی

ثروت واقعی تمام آن چیزی است که افراد را به سمت رفاه و آسایش روانی سوق می دهد. درک ثروت عمیقاً در جامعه ریشه دوانده است. افراد مشروط شده اند که ثروت را با سود پولی یکی بدانند، اما ثروت بسیار فراتر از آن است.

 موارد زیر از ثروت های عمیق و ماندگار یک انسان به شمار می رود:

 آرامش درونی

افراد در جهانی زندگی می کنند که دائماً در حال غوغا است. زنگ تلفن ها، ایمیل ها، اعلان های رسانه های اجتماعی - بی پایان است. در میان این همه هرج و مرج، یافتن آرامش درونی نشانه واقعی ثروت است. آرامش درونی آن حالت آرامش است که در آن با خود و دنیای اطرافتان در صلح هستید. شما دائماً روی چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید استرس ندارید. شما راضی و آرام هستید.

ثروت مفهومی عمیق تر از موجودی حساب بانکی تان دارد. ثروت تمام آن چیزی است که در زندگی به دست آورده اید که شامل دانش، تجربیات، روابط و خیلی چیزهای دیگر است.

بنابراین دفعه بعد که ثروت خود را با دیگران مقایسه می کنید، به یاد داشته باشید که آرامش درونی خود را در نظر بگیرید. از آنجا که ثروت واقعی فقط به آنچه در حساب بانکی شما است نیست، بلکه به آنچه در قلب و ذهن شماست نیز مربوط می شود.

روابط با کیفیت

مهم نیست که چند دوست در فیس بوک یا فالوور در اینستاگرام دارید. این در مورد ارتباطات واقعی و عمیقی است که با مردم دارید و در مورد داشتن افرادی در زندگی است که شما را همانگونه که هستید می پذیرند، از شما حمایت می کنند و بهترین ها را برای شما می خواهند.

روابط با کیفیت معیار واقعی ثروت هستند. زیرا در پایان روز، آنچه در زندگی دارید مهم نیست، بلکه مهم این است که چه کسی در زندگی دارید.

 سلامتی

احتمالاً این جمله را شنیده اید که "سلامتی ثروت است.". سلامتی شما دارایی ارزشمندی است که هیچ پولی نمی تواند جایگزین آن شود.

این را در نظر بگیرید: با توجه به سازمان بهداشت جهانی، 80 درصد از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را می‌توان در صورت اتخاذ شیوه‌های زندگی سالم‌تر، پیشگیری کرد. درصد قابل توجهی است.

بدون سلامتی، حتی ساده‌ترین کارها هم سنگین می‌شوند. مهم نیست که چقدر پول در حساب بانکی خود دارید. اگر سالم نباشید، نمی توانید از آن لذت ببرید.

بنابراین، اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که هر روز با سلامتی از خواب بیدار می شوید، در حال حاضر ثروتمند هستید. آن را گرامی بدارید و تا جایی که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید زیرا سلامتی واقعاً ثروت است.

زمان

زمان یکی از با ارزش ترین منابعی است که افراد در اختیار دارند. بر خلاف پول، وقتی از بین رفت، نمی توانید آن را پس بگیرید.ئشما همیشه می توانید پول بیشتری به دست آورید، اما هرگز نمی توانید زمان بیشتری کسب کنید.

هر لحظه ای که می گذرد لحظه ای است که هرگز برنمی گردد. و اینکه چگونه زمان خود را سپری می کنید تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما دارد.

یادگیری و رشد

دانش، همانطور که می گویند، قدرت است. اما چیزی فراتر از قدرت است و این  یعنی ثروت است. توانایی یادگیری، رشد و تکامل یک دارایی با ارزش است و افراد را سازگار و مرتبط نگه می دارد. یادگیری دیدگاه  را شکل می دهد و درک از جهان را غنی می کند.

هرگز ارزش یادگیری مهارت های جدید، به دست آوردن بینش های جدید یا گسترش افق های خود را دست کم نگیرید. هر کتابی که می خوانید، هر دوره ای که می گذرانید، هر مکالمه ای که تفکر شما را به چالش می کشد، به ثروت شما می افزاید.

بنابراین دفعه بعد که از نداشتن پول کافی احساس ناراحتی کردید، این را به خاطر بسپارید: ارزش دانشی که هر روز جمع می کنید بسیار بیشتر از هر ثروت مادی است.

محبت و شفقت

عشق و شفقت ارزهایی هستند که نمی توان آن ها را خرید یا فروخت. این فضایل افراد را انسان می کند و  با دیگران پیوند می دهد و شادی واقعی را به ارمغان می آورد. توانایی دادن و دریافت عشق، نشان دادن مهربانی و همدلی نسبت به دیگران، این ها معیارهای واقعی ثروت هستند. قلب پر از عشق و شفقت نوعی شادی و رضایت را به ارمغان می آورد که هیچ پولی نمی تواند آن را فراهم کند.

 تاب آوری

تاب آوری به معنای اجتناب از سختی ها نیست بلکه در مورد روبرو شدن با آن ها، یادگیری از آن ها و ظهور قوی تر است. این در مورد درک این است که شکست ها پایان کار نیستند، بلکه پله هایی به سوی موفقیت هستند.

بنابراین اگر شما فردی هستید که با ناملایمات روبرو شده اید و در طرف مقابل قوی تر ظاهر می شوید، به خودتان آفرین بگویید. شما ثروتمندتر از آنچه فکر می کنید هستید. زیرا انعطاف پذیری ثروتی است که شما را غیرقابل توقف می کند.

اشتیاق

چند وقت یکبار کاری را که واقعاً دوست دارید انجام می دهید؟ چیزی که شما را آزار می دهد و باعث می شود زمان را از دست بدهید؟ اشتیاق باعث شادی، رضایت و احساس هدف می شود. به زندگی شما جهت می دهد و سفر انسان بودن را ارزشمند می کند. چه نقاشی، نوشتن، باغبانی، کدنویسی یا کمک به دیگران ،اگر چیزی در زندگی خود دارید که باعث شادی و هیجان می شود، شما ثروتمند هستید.

سپاسگزاری

زیباترین راه برای اندازه گیری ثروت، شکرگزاری است و  در مورد قدردانی از چیزی است که در اینجا، در حال حاضر دارید. توانایی احساس و ابراز قدردانی یک نعمت است و دیدگاه شما را تغییر می دهد و به شما کمک می کند تا متوجه شوید که واقعا چقدر ثروتمند هستید.

معیار واقعی ثروت این نیست که چقدر دارید، بلکه میزان قدردانی از داشته هایتان است و این نوع ثروت قیمتی ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان