مثبت نگری و پیشگیری از افسردگی

خط سلامت: تفاوت افراد مبتلا به افسردگی با دیگر افراد، این است که افراد افسرده، درماندگی بیشتری را تجربه می کنند و در اکثر لحظات زندگی بسیار بدبین و بی اعتماد هستند. مثبت نگری احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد.

مثبت نگری و پیشگیری از افسردگی

افسردگی یکی از بیماری های رایج روانی است که اگر چه در ایران به عنوان سرماخوردگی روانی تلقی می شود اما اگر مورد توجه قرار نگیرد مشکلات عمیق روانی بعدی را به دنبال خواهد آورد.

به گزارش خط سلامت مثبت نگری و خوش بینی معقولانه، نقش مهمی در تقویت سلامت روان و پیشگیری از افسردگی ایفا می کنند.

مثبت نگری و پیشگیری از افسردگی

مارتین سلیگمن-Martin Seligman-پدر روانشناسی مثبت نگر، افسردگی را نتیجه بدبینی و درماندگی می داند.

اگر چه همه افراد در فشار ها و مشکلات گاهی احساس درماندگی می کنند و به اصطلاح کم می آورند، ولی به تدریج احساس بهبودی خواهند داشت.

بدبینی و افسردگی

افراد مبتلا به افسردگی نسبت به آینده بسیار بدبین هستند و در تمام ابعاد زندگی خود درماندگی و ناکامی را احساس می کنند. این افراد با خطاهای شناختی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که امکان مثبت نگری را از آن ها سلب می کند.

شخصی سازی یکی از خطاهای شناختی رایج افراد مبتلا به افسردگی است. این خطای شناختی باعث می شود فرد افسرده، موقعیت های منفی را شخصی کند و به خود نسبت می دهند؛ مثلا بگوید " من همیشه و همه جا بدشانسی می آورم".

آزمایش های صورت گرفته روی افراد مبتلا به افسردگی نشان می دهد آنها بیشتر از سایر افراد دچار بیماری های جسمانی مثل زخم معده می شوند، سیستم ایمنی بدن شان ضعیف تر بوده و تعداد گلبول های سفید شان کمتر از افراد دیگر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان