به مردانی که این 6 رفتار را نشان می دهند بله نگوئید

خط سلامت: مردان موفق برای زندگی خود دائما در حال تلاش هستند تا تغییراتی که می خواهند را در زندگی خود ایجاد کنند اما اگر در این راه شکست بخورند تاثیرات قابل توجهی بر رفتار آن ها می گذارد.

به مردانی که این 6 رفتار را نشان می دهند بله نگوئید

مردان موفق نیازی به خود نمایی های ظاهری ندارند در حالیکه مردانی که ناموفق در زندگی خود عمل می کنند همیشه تمایل به ظاهر سازی و نشان دادن قدرت پوشالی خود دارند.

به گزارش خط سلامت مردانی که در زندگی خود ناموفق بودند همیشه در حال جبران بیش از حد احساس شکست از طریق رفتارهای خودتخریب گر دارند.

مردان موفق و رفتارهای ناشی از عدم موفقیت

مردان موفق زمانی که به موفقیت در زندگی دست پیدا می کنند احساس شادی و رضایت درونی دارند و همین امر باعث می شود رفتارهای سالمی داشته باشند اما مردانی که به هر دلیلی در زندگی خود به موفقیت نرسیده اند دائما در تلاش اند تا این خلع موفقیت را از راه ها و رفتارهای زیر جبران کنند:

خود بزرگ بینی اغراق آمیز

در دنیای روانشناسی اصطلاحی به نام «خودشیفتگی جبرانی» وجود دارد. این اصطلاح به افرادی اطلاق می‌شود که در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود احساس موفقیت یا کفایت نکنند و در نتیجه تمایل دارند تصویری بزرگ از خود به تصویر بکشند تا کاستی‌های درک شده‌شان را جبران کنند.این جبران بیش از حد اغلب خود را به شکل خود بزرگ بینی اغراق آمیز نشان می دهد. مردان ناموفق در مورد دستاوردهای خود (واقعی یا خیالی) لاف می زنند، اصرار می کنند که در مرکز توجه باشند، یا دیگران را تحقیر کنند تا خود را برتر جلوه دهند.

وسواس در رقابت

رقابت سالم نیروی محرکه موفقیت است و افراد را به پیشرفت، نوآوری و تلاش برای بهتر شدن سوق می دهد. اما مرز باریکی بین رقابت سالم و رقابت  ناسالم وجود دارد.

مردانی که بیش از حد حس عدم موفقیت را جبران می کنند، اغلب نیاز مفرط به رقابت و پیروزی به هر قیمتی از خود نشان می دهند. آن ها نمی توانند این ایده را تحمل کنند که فرد دیگری از آن ها موفق تر باشد .

پرخاشگری در بحث

آیا می دانستید که پرخاشگری اغلب پاسخی به تهدیدات درک شده است؟ این رفتار به ویژه در مردانی که بیش از حد عدم موفقیت خود را جبران می کنند، آشکار می شود.

مردان ناموفق هنگام بحث در مورد موضوعات مرتبط با موفقیت یا شکست، بیش از حد مجادله، تدافعی یا حتی خصمانه می شوند.

پرخاشگری یک مکانیسم دفاعی، راهی برای محافظت از عزت نفس و حفظ حس کنترل می باشد. وقتی مردی احساس ناموفق بودن می‌کند، هر مکالمه‌ای که این شکست درک شده را برجسته می‌کند می‌تواند مانند یک حمله شخصی باشد.

نگرش دفاعی

یکی دیگر از رفتارهای رایج مردانی که بیش از حد عدم موفقیت خود را جبران می کنند، نگرش بیش از حد دفاعی است.

آن ها به هر شکلی از انتقاد یا پیشنهاد واکنش منفی نشان می دهند و آن را حمله ای به توانایی ها یا دستاوردهای خود تلقی می کنند. حتی یک توصیه با نیت خوب نیز می تواند به اشتباه به عنوان یک توهین شخصی تعبیر شود.

این حالت تدافعی اغلب ناشی از ترس از ناکافی بودن یا ناموفق به نظر رسیدن است و یک مکانیسم محافظتی برای محافظت از عزت نفس آن ها در برابر تهدیدات درک شده است.

مشکل در بیان آسیب پذیری

نشان دادن آسیب پذیری برای هر کسی فوق العاده چالش برانگیز می باشد، اما اغلب برای مردانی که در حال جبران کمبود درک شده خود هستند، دشوارتر است. این افراد احساس می کنند نیاز دارند همیشه خود را قوی و شکست ناپذیر نشان دهند، از ترس اینکه هرگونه نمایش آسیب پذیری به عنوان نشانه ای از ضعف یا شکست تلقی شود.

اما حقیقت اینجاست: برای نشان دادن آسیب پذیری، قدرت و شجاعت بسیار زیادی لازم است. این بخشی از انسان بودن است و از ارزش و موفقیت فرد نمی کاهد.

رفتار سلطه جویانه

جبران بیش از حد به عنوان نیاز به کنترل و تسلط بر موقعیت های اجتماعی نیز ظاهر می شود . مردانی که احساس ناکافی می کنند سعی می کنند مسئولیت را بر عهده بگیرند، همه تصمیمات را بگیرند یا مکالمات را در انحصار خود درآورند.

این رفتار سلطه جویانه راهی برای ابراز اقتدار و ایجاد حس موفقیت و قدرت است. آن ها باور می کنند که با کنترل دیگران، می توانند ناامنی های خود را بپوشانند و خود را با اعتماد به نفس و موفق نشان دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان