آرامش روانشناسان لو رفت / آنها با این 5 تمرین خود را آرام می کنند

خط سلامت: فکر کردن بیش از حد یا به اصطلاح نشخوار فکری یکی از مسائل روانی آزار دهنده است که زندگی افراد را مختل می کند و باعث می شود افراد زمان های زیادی را در طول روز غرق نگرانی ها و اضطراب های خود شوند.

آرامش روانشناسان لو رفت / آنها با این 5 تمرین خود را آرام می کنند

فکر کردن بیش از حد خصوصا در موقعی های دشوار مانعی برای رشد و پیشرفت در زندگی شخصی و حرفه ایست که علل آن باید شناسایی شود.

به گزارش خط سلامت فکر کردن بیش از حد یک عادت طاقت فرساست که اضطراب و استرس را بیشتر می کند و اجازه پیدا کردن راه حل را نمی دهد. 

فکر کردن بیش از حد و تکینک های مقابله ای

فکر کردن بیش از حد افراد را در زندگی عقب می اندازد. بهترین کار برای از بین بردن نشخوار فکری استفاده از تکنیک های مقابله ای زیر است:

تشخیص الگو

اولین و مهمترین مرحله تشخیص الگو است.چه ساعاتی از روز در نگرانی های خود گم می شوید؟ آیا متوجه علائم فیزیکی مانند فشردن فک خود می شوید؟ آیا مضامین منفی وجود دارد که بارها و بارها در ذهن شما مطرح می شود؟

سپس به این فکر کنید که چه زمانی کمتر مستعد نشخوار فکری هستید، حتی زمانی که اتفاق سختی می افتد. ممکن است وقتی بعد از کار به باشگاه می‌روید یا وقتی در رفت‌وآمدتان به یک پادکست خنده‌دار گوش می‌دهید، کمتر نگران باشید.

مسلح کردن خود به این جزئیات به شما کمک می کند به محض مشاهده علائم هشدار دهنده، با استراتژی ها آماده شوید.

فاصله گیری از خود

یک دلیل بزرگ برای اینکه فکر کردن بیش از حد در هنگام ناراحتی نتیجه معکوس می دهد این است که شما را بیشتر در هر چیزی که می گذرانید غرق می کند.  دفعه بعد که متوجه شدید که در نشخوار فکری بی‌ثمر فرو می‌روید، سعی کنید تصویر بزرگ‌تری را ببینید. این استراتژی «فاصله‌گیری از خود» نامیده می‌شود .

هر تجربه دشواری را که در مورد آن نشخوار می کنید، به جای اینکه مستقیماً درگیر آن باشید، به گونه ای مشاهده کنید که گویی مگسی روی دیوار هستید. برداشتن یک گام به عقب دیدگاهی را برای شما فراهم می کند که احساس کنید می توانید کانال را تغییر دهید. 

 «چرا» را با «چگونه» عوض کنید

ساده ترین راه برای جایگزینی افکار منفی با تفکر سازنده تر، تغییر از پرسیدن سؤالات «چرا» («چرا من؟») به سؤالات «چگونه» («چگونه می توانم به جلو بروم؟»). به تفاوت توجه کنید: ”چرا” یک بن بست است، در حالی که ”چگونه” منجر به عمل می شود.

برای مثال، اگر قرار ملاقاتی رفتید و آن شخص بعد از زمانی که به نظر می‌رسید خیلی خوب بود به شما پیام نداد، به جای اینکه به این فکر کنید که چرا، چگونه می‌توانید یک شب آرام برای خود ایجاد کنید. با انجام این کار، شما آگاهانه از نشخوار فکری غیرمولد به برنامه ریزی قدرتمند تغییر می کنید. 

 آن را بنویسید

زمانی که نیاز به پردازش احساسات یا تجربه دارید، به جای فکر کردن بیش از حد، نوشتن را ​​تمرین کنید .

این تمرین را در طول سه روز امتحان کنید:

روز 1: 15 تا 20 دقیقه را صرف نوشتن در مورد استرس و آسیبی که شما را آزار می دهد بگذرانید.

روز دوم: بنویسید که این تجربه چگونه روی شما تأثیر گذاشته است.

روز 3: نحوه ارتباط این تجربه با زندگی فعلی شما و آنچه برای آینده می خواهید را شرح دهید.

نشان داده شده است که این عمل به کاهش علائم افسردگی حتی هفته ها یا ماه ها بعد کمک می کند. محققان می گویند به این دلیل است که نوشتن به شما کمک می کند عمیق تر به احساسات خود توجه کنید ، در حالی که فاصله و نقطه پایانی ایجاد می کند.

فکر کردن بیش از حد را دوباره برنامه ریزی کنید

برای اینکه تفکر بیش از حد شما کمتر احساس اجبار کند، آگاهانه آن را به بعد موکول کنید. هر شب ساعت 7 بعدازظهر 10 دقیقه به خود فرصت دهید تا در مورد یک مشکل نشخوار کنید، سپس ادامه دهید.  احتمال زیادی وجود دارد که آنقدر درگیر روز یا عصر خود شوید که فراموش کنید در زمان مقرر به دغدغه های خود بازگردید. وقتی از آن ها آگاه باشید، می‌توانید افکارتان را با چشم‌انداز بیشتری ببینید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان