مغز عاشق این پروتئین خاص است / فقط در خواب سراغ تان می آید

خط سلامت: خواب خوب شبانه مهم ترین فاکتور عادت های روزانه محسو می شود که باید به ان توجه بیشتری کرد زیرا کم خوابی عملکرد نورون های مغز را مختل می کند.

مغز عاشق این پروتئین خاص است / فقط در خواب سراغ تان می آید

خواب ناکافی ریتم شبانه روزی مغز را به هم می زند و منجر به مشکلات شناختی می شود زیرا علکرد و تولید پروتئین متوقف می شود. 

به گزارش خط سلامت کمبود خواب منجر به توقف تولید پروتئین های ضروری می شود.

خواب ناکافی و عوارض سلامتی

خواب ناکافی تولید پروتئین های ضروری را مختل می کند که در نهایت منجر به زوال شناختی می شود. از زوال عقل تا افزایش چاقی، کم خوابی در فیزیولوژی شما ویران می کند.

همانطور که علم خواب به کشف فواید ضروری استراحت شبانه ادامه می دهد، تقریباً یک سوم آمریکایی ها کمتر از شش ساعت هر شب می خوابند. دو مطالعه جدید که هر دو در ژورنال Science منتشر شده اند و هر دو روی موش ها انجام شده اند، درک ما را از اینکه چرا خواب برای سلامت شناختی و فیزیکی اهمیت زیادی دارد عمیق تر کرده است.

مضرات کم خوابی بر مغز

مضرات کم خوابی به خوبی شناخته شده است. از افزایش تصادفات رانندگی گرفته تا زوال شدید شناختی (گاهی اوقات منجر به زوال عقل) تا افزایش وزن ، یک برنامه خواب منظم بهترین ابزار بهبودی است.  نشان داده شده است چرت زدن به شما کمک می کند ، اگرچه به نظر می رسد نسخه هشت ساعت خوابیدن در شب برای اکثر مردم بهترین عملکرد را دارد.

ارتباط چرخه خواب و ریتم شبانه روزی

در مطالعات منتشر شده در Science ، محققان توانستند ارتباط بین چرخه‌های خواب و ریتم شبانه‌روزی را بهتر درک کنند.  ریتم شبانه روزی زمان‌سنج داخلی که ما را برای خاموش شدن و بیدار شدن آماده می‌کند است. 

 خارج شدن از چرخه ریتم شبانه روزی، ارتباط بین نورون های ضروری برای حفظ یک رابطه سالم با خواب شبانه را مختل می کند.

در این مطالعه ، محققان دانشگاه زوریخ دریافتند ریتم شبانه روزی رونویسی پروتئین را تنظیم می کند. وقتی احساس خستگی می‌کنید و به رختخواب می‌روید، پروتئین‌های لازم برای عملکرد سالم سلولی تولید می‌شوند که در دو نقطه در روز به اوج خود می‌رسد: درست قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب. خواب رونوشت ها را برای ساخت پروتئین به حرکت در می آورد، در حالی که بیدار شدن از خواب باعث تحریک سیناپس می شود که دستگاه ارتباطی است که به نورون ها اجازه می دهد صحبت کنند.

وقتی موش‌ها از خواب محروم شدند، رونوشت‌ها دچار اختلال شدند. RNA پیام رسان (mRNA) قادر به ارائه پیام های لازم برای تکمیل مراحل ساخت پروتئین و شلیک سیناپس که خواب فراهم می کند، نبود. 

 آنچه ثابت به نظر می رسد این است که 7 تا 9 ساعت خواب برای اکثر افراد مفید است که منجر به ساخت صحیح پروتئین ها و ارتباط بین نورون ها می شود. محرومیت از خواب نه تنها شما را خسته می کند. سلامت روان شما بهای آن را در طول زمان خواهد پرداخت.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان