کشف تازه ای در مورد هورمون عشق + زیبایی غیر منتظره

خط سلامت: محققان در حال آزمایش با اکسی توسین برای یافتن طیف وسیعی از اثرات مفید به یک یافته جدید رسیدند. یکی از جدیدترین آنها در کنترل کالری است.

کشف تازه ای در مورد هورمون عشق + زیبایی غیر منتظره

اکسی توسین « هورمون عشق » به مردان کمک می کند کالری کمتری مصرف کنند.

اکسی توسین، که به عنوان "هورمون پیوند" یا "هورمون عشق" شناخته می شود، یک ماده شیمیایی جالب است که نقش برجسته ای در روابط عاشقانه و پیوند مادری ایفا می کند.

هورمون عشق و بهبود 2 بیماری شدید روانی 

به گزارش خط سلامت برخی از مطالعات اخیراً با آن آزمایش شده اند تا دریافتند، هنگامی که از طریق اسپری بینی تجویز می شود، اثرات مفید آن می تواند به درمان برخی از علائم اسکیزوفرنی تا اوتیسم برسد.

دکتر الیزابت لاوسون از دانشکده پزشکی هاروارد کنترل کالری را به لیست کارهای مفیدی که اکسی توسین می تواند انجام دهد اضافه کرده است.

در مطالعه اخیر او، 25 مرد به دو گروه تقسیم شدند و به آنها یک اسپری بینی داده شد یکی حاوی دارونما و دیگری حاوی اکسی توسین. پس از گذشت یک ساعت، از مردان خواسته شد صبحانه خود را از منو انتخاب کنند. وعده های غذایی که دریافت کردند شامل دو وعده بود. سپس محققان محاسبه کردند هر مرد در زمان انجام آنها چه مقدار کالری مصرف کرده است.

هورمون عشق و اشتها

داده های مطالعه نشان داد: به طور متوسط، مردان پس از دریافت اسپری بینی اکسی توسین در مقایسه با دارونما، 122 کالری کمتر و 9 گرم چربی کمتر در وعده غذایی مصرف کردند. همچنین گزارش شده است که اکسی توسین استفاده از چربی بدن را به عنوان سوخت انرژی افزایش داده است. به گفته لاوسون هیچ عارضه جانبی جدی و هیچ تفاوتی در عوارض جانبی بین اکسی توسین و دارونما وجود نداشت.

نتایج این مطالعه زمانی عمیق تر شد که محققان گزارش دادند شرکت‌کنندگانی که اکسی توسین دریافت کرده‌اند نسبت به گروه دارونما احساس گرسنگی نمی‌کنند. به همین ترتیب، هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها نیز همین داستان را بیان می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان