رفتار پرخطر با بازی های رایانه ای خشن چه رابطه ای دارد؟

خط سلامت: دانشمندان آمریکایی در جستجوی تأثیرات منفی بازی های رایانه ای، اکنون بر این باورند که آنچه را که به دنبال آن هستند، یافته اند.

رفتار پرخطر با بازی های رایانه ای خشن چه رابطه ای دارد؟

پس از سال‌ها تحقیق که نتوانست ارتباط بین خشونت در بازی‌های رایانه‌ ای و رفتار پرخاشگرانه را ثابت کند، دانشمندان آمریکایی اکنون بر این باورند حداقل یک تأثیر منفی دیگر را دنبال می‌کنند.

به گزارش خط سلامت تیمی به سرپرستی جی هال-Jay Hull- از کالج دارتموث به این نتیجه می‌رسند بازی‌های رایانه‌ای پرخطر مانند که در آن فرد نقش یک جنایتکار کوچک را بازی می‌کند، جوانان را تشویق به انجام رفتارهای پرخطرتر می‌کند. به عنوان مثال نوجوانانی که مرتباً چنین بازی هایی را انجام می دهند، بیشتر احتمال دارد مواد مخدر مصرف کنند یا رابطه جنسی پرخطر داشته باشند.

بازی های رایانه ای خطر یا لذت؟

این نتیجه گیری بر اساس گروهی متشکل از 5000 نوجوان آمریکایی است که تیم تحقیقاتی در طول چهار سال چندین بار از طریق تلفن با آنها مصاحبه کردند.

به گفته دانشمندان، جوانانی که بازی‌های رایانه‌ای را انجام می‌دهند خطر را دنبال می‌کنند، «تغییراتی را در طیف وسیعی از رفتارهای بسیار خطرناک نشان می‌دهند». این تأثیر برای هر دو جنس یکسان است و تا حدی حتی به دلیل تغییر در شخصیت است: نوجوانان سرکش تر می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان