کم خوابی ورود میهمان تازه وارد و جدید را با این فرمول مدیریت کنید ؟

خط سلامت: پدر و مادر شدن الگوی خوابیدن را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب افراد بعد از به دنیا آمدن فرزندان تا سالها مشکل خواب پیدا می کنند.

کم خوابی ورود میهمان تازه وارد و جدید را با این فرمول مدیریت کنید ؟

 افراد با پدر و مادر شدن دچار تغییر در روتین خود می شوند. مثلا در ماه های اول، ساعت خواب آنها بهم می ریزد و باید تمام توجه خود را در برطرف کردن نیاز های کودک به کار بگیرند.

به گزارش خط سلامت افراد با داشتن اگاهی در این باره می توانند به روتین خواب خود برگردند و با داشتن خواب کافی والدینی صبور و مهربان تر باشند.

متفاوت بودن الگوی خواب کودک

اغلب کودکان در طول شبانه روز مدام می خوابند و از خواب بیدار می شوند تا شیر بخورند. مشکلات دوران بارداری و زایمان، عاملی برای تغییر الگوی خواب و بیداری در نخستین ماه های زندگی کودک است.

کودکان  در حدود 6 هفتگی تمایل بیشتری به بیدار ماندن از خود نشان می دهند. آن ها هر دو تا چهار ساعت به شیر خوردن نیاز دارند و در بین این وعده های غذایی نیز می توانند بین بیست دقیقه تا دو ساعت بخوابند. با گذشت هفته ها کودک زمان بیشتری در میان وعده های غذایی اش بیدار خواهد ماند و توجه بیشتری به محیط پیرامون نشان خواهد داد.

خواباندن کودک در ساعت مقرر

تا زمانی که کودک به سه ماهگی برسد والدین می توانند به دلخواه انواع و اقسام ترفندها را برای خواباندن او امتحان کنند. هر کودک با دیگری تفاوت دارد و والدین نیز پس از مدتی راه حل متفاوتی برای خواباندن کودک خود پیدا می کنند.

اما در این میان باید به فکر الگوی خوابی باشند که با بالا رفتن سن کودک مناسب حال آنها باشد. از آنجا که در سه یا چهار ماهگی عادت های رفتاری کودک چه خوب و چه بد در او تثبیت می شوند، بهتر است از دو ماهگی برای او محدودیت ها و چهارچوب هایی را اعمال کنند که در خوابیدن در باقی عمرش  موثر باشد.

مبانی خواب کودکان

کودک باید روز را از شب تشخیص دهد.  والدین شب ها با کودک خود بازی نکنند، اما در طول روز به تمام خواسته های او توجه نشان دهند. البته نباید کودک را در اوقاتی از روز که خواب است عمدا بیدار کنند. با آغاز شب و وقت خواب باید کار شیر دادن و عوض کردن پوشک او را در نور کم انجام دهند و فضایی آرام و ملایم برایش فراهم کنند.

تقسیم وظایف بین پدر و مادر

کارهای مربوط به کودک را با همسرخود تقسیم کنند. اگر شاغل هستند باید به هر نحوی چند ساعت خواب شبانه برای خود فراهم کنند تا روز بعد کارایی داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان