3 دلیل که بعد از ازدواج زنان چاق می شوند

خط سلامت: چاقی در برخی زنان با ازدواج رابطه مستقیم دارد. با ازدواج زندگی دستخوش تغییرات اساسی می شود. برنامه، عادات وسبک زندگی افراد از یکدیگر تاثیر می پذیرد. شکل ظاهری برخی زنان بعد ازدواج تغییر می کند.

3 دلیل که بعد از ازدواج زنان چاق می شوند

چاقی یک مساله جهانی است. تحقیقات انجام شده درباره چاقی، نشان می دهد 82% زوج ها بعد از5 سال زندگی مشترک، با 5 تا 10 کیلوگرم افزایش وزن مواجه می شوند و این بیشتر در زنان دیده می شود.

چاقی زنان بعد ازدواج

به گزارش خط سلامت افزایش وزن بعد از ازدواج به دلایلی مثل تغییر در میزان استرس، برنامه ورزشی، بارداری و... رخ می دهد.

برخی زنان قبل از ازدواج رژیم سختی می گیرند تا شب عروسی خوش اندام باشند، رها کردن آن منجر به چاقی می شود و بعد ازدواج با خیال راحت تری به مصرف مواد پرکالری می پردازند. بعد ازدواج به دلایل روانی، جسمی وعاطفی افزایش وزن رخ می دهد.

تاثیر رابطه جنسی بر چاقی

رابطه جنسی به تنهایی باعث چاقی نمی شود بلکه بعد رابطه تمایل و اشتها برای مصرف خوراکی های پرکالری افزایش می یابد.

تاثیر استرس بر چاقی

بعد از ازدواج استرس افزایش می یابد و دلیلی بر چاقی است. مسئولیت و وظایف ازدواج، تلاش برای تاثیر خوب بر خانواده جدید عوامل ایجاد استرس اند. استرس بی تحرکی و بی توجهی به تناسب اندام را به همراه دارد و همین امر موجب چاقی در برخی زنان می شود.

راه های کنترل چاقی زنان در بعد ازدواج

رفتن به باشگاه

باشگاه رفتن از بهترین راه ها برای حفظ تناسب اندام و مقابله با چاقی بعد ازدواج است. ورزش کردن نه تنها باعث سلامتی می شود، بلکه در بهبود روحیه و افزایش انرژی نقش دارد.

رژیم غذایی

اصلاح رژیم و عادات غذایی، در کوتاه ترین مدت باعث کاهش وزن می شود. انتخاب مواد غذایی با ارزش، کاهش میان وعده پرکالری، مصرف مواد غذایی سالم موثر است.

مراجعه به متخصص تغذیه

علاوه بر داشتن مربی ورزش، مشاوره گرفتن از متخصص تغذیه تاثیر گزار است. متخصص تغذیه با ارائه برنامه غذایی مناسب، به زنان در جلوگیری از چاقی کمک می کند.

چکاپ کردن

علت چاقی می تواند مشکلات پزشکی باشد. زنان با مشاهده علائم خاص، برای اطمینان از سلامت خود به پزشک مراجعه کنند و چکاب شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان