آیا استرس می تواند باعث گردن درد شود؟ 7 نکته برای تسکین

خط سلامت: استرس به طرق مختلف بر کل بدن تأثیر می گذارد، از نوسانات خلقی گرفته تا تنش های عضلانی که باعث درد در نواحی مختلف بدن می شوند.

آیا استرس می تواند باعث گردن درد شود؟ 7 نکته برای تسکین

استرس عامل گردن درد و شانه درد است. گردن درد اغلب از استرس و تنش مزمن ناشی می شود. هرچه استرس بیشتری داشته باشید، عضلات کشش بیشتری را دریافت می کنند که می تواند درد و ناراحتی را تشدید کند.

به گزارش خط سلامت نکاتی برای کاهش گردن درد ناشی از استرس وجود دارد.

استرس و گردن درد

استرس باعث ایجاد پاسخ جنگ یا گریز در بدن می شود که در نهایت به افزایش انقباضات منجر می شود. این تنش اغلب در گردن و شانه‌ها جمع می‌شود و منجر به سفتی و ناراحتی می‌شود. استرس طولانی مدت این تنش را تشدید می کند و منجر به گردن درد مزمن می شود. استرس همچنین منجر به وضعیت بدنی بد و عاداتی مانند قوز کردن یا فشار دادن شانه ها می شود که درد گردن را تشدید می کند.

علاوه بر این استرس به طور غیرمستقیم با تأثیر بر کیفیت خواب، به درد گردن کمک می کند. خواب ناکافی به دلیل استرس منجر به تنش عضلانی و کاهش تحمل درد می شود و باعث می شود که گردن درد موجود بیشتر احساس شود.

نکاتی برای کاهش گردن درد ناشی از استرس

اگر به دنبال راه هایی برای مدیریت گردن درد ناشی از استرس هستید، در اینجا چند راه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

حفظ وضعیت بدنی مناسب

وضعیت نامناسب بدن به ویژه هنگام نشستن در مدت طولانی، درد گردن را تشدید می کند. با صاف نشستن، آرام نگه داشتن شانه ها و اطمینان از قرار گرفتن مانیتور رایانه رو به روی چشم، وضعیت بدنی مناسب خود را حفظ کنید. این کار با هم تراز نگه داشتن استخوان ها و مفاصل، فشار عضلانی را کاهش می دهد.

استراحت و کشش بدن

دوره های طولانی نشستن یا حرکات تکراری به تنش عضلانی و گردن درد کمک می کند. برای ایستادن، کشش و حرکت در طول روز به طور منظم استراحت کنید. گنجاندن کشش های ساده گردن در روال خود به کاهش تنش و جلوگیری از سفتی کمک می کند.

خودداری از بلند کردن وزنه

اگر از درد گردن و شانه رنج می برید، توصیه می شود وزنه زدن در خانه یا باشگاه و انجام فعالیت های شدید را متوقف کنید. انجام این کار به گردن و شانه شما فشار وارد می کند و درد را تشدید می کند.

استفاده از بالش مناسب

نوع بالشی که استفاده می کنید به طور قابل توجهی بر گردن درد ناشی از استرس تأثیر می گذارد، به خصوص در هنگام خواب. یک بالش مناسب انتخاب کنید که هم ترازی  سر و گردن را در هنگام خواب حفظ کند. مموری فوم یا بالش های کانتور به ارائه حمایت کافی و کاهش نقاط فشار کمک می کنند و احتمال بیدار شدن با گردن درد را کاهش می دهند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از موثرترین راه های درمان گردن درد مداوم است. فیزیوتراپی شامل ورزش، ماساژ و گرما درمانی است که با شل کردن عضلات و تسریع بهبودی به تسکین درد کمک می کند.

استفاده از کمپرس گرم و سرد

گرما یا سرما درمانی به کاهش تنش عضلانی و کاهش التهاب مرتبط با گردن درد کمک می کند. از یک پد حرارتی، کمپرس گرم یا بطری آب گرم برای اعمال گرما به گردن و شانه ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در هر بار استفاده کنید. روش دیگر، سعی کنید از کیسه سرد یا کیسه یخ پیچیده شده در یک پارچه برای مدتی کوتاه استفاده کنید تا ناحیه را بی حس کرده و تورم را کاهش دهید.

مدیریت استرس

تکنیک های مدیریت استرس مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، تمرینات تنفس عمیق، یوگا یا فعالیت های آرام سازی عضلانی می توانند به کاهش سطح کلی استرس کمک کنند. با گنجاندن این تمرین‌ها در برنامه روزانه خود، تنش فیزیکی را که به گردن درد کمک می‌کند، کاهش دهید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان