فیلم / این 8 عادت موجب افزایش اضطراب تان می شود + باور کردنش سخت است

خط سلامت: اختلالات اضطرابی تقریباً 20 درصد از بزرگسالان را در آمریکای شمالی تحت تأثیر قرار می دهد. یعنی حدود 40 میلیون نفر. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنیم، گاهی اوقات رفتن به خانه و افراط در انجام برخی از کارهای شایسته احساس خوبی است اما آیا واقعا بهترین چیز برای ماست؟

فیلم / این 8 عادت موجب افزایش اضطراب تان می شود + باور کردنش سخت است

 انجام برخی کارها به جای کاهش اضطراب ما را تحریک می کند. در اینجا 8 عادت روزمره وجود دارد که ممکن است بیش از آنچه می دانید استرس شما را به همراه داشته باشد.

شماره 1: همیشه در یک جا نشسته باشید وقتی تمام روز را در رختخواب یا روی مبل خود  می مانید، از این فرصت برای کاهش تنش، بهبود خواب و تثبیت خلق و خوی خود صرف نظر می کنید. بله، فعالیت روزانه شما تأثیر مستقیمی بر روحیه شما دارد. ورزش منظم در حفظ سلامت روان شما مهم است زیرا استرس را کاهش می دهد.  فقط 10 دقیقه ورزش در روز می تواند هوشیاری و تمرکز شما را بهبود بخشد.

شماره 2: آیا از وعده های غذایی خود صرف نظر می کنید زیرا بیش از حد مشغول بیرون رفتن هستید؟ شما فقط به بدن خود استرس وارد می کنید.  وقتی غذای کافی ندارید، سطح قند خون شما کاهش می یابد. باعث می شود شما احساس اضطراب، تنبلی و تحریک پذیری کنید. آیا می خواهید احساس آرامش و شادی کنید؟  غذاهایی مانند انواع توت ها، اسفناج و ماهی بخورید. همه این غذاها و مواد مغذی آنها در بهبود خلق و خو و دفع افسردگی موثر هستند.

شماره 4: اعتیاد به قهوه :کافئین با کسی که مستعد اضطراب است دوست نیست. کافئین با تقلید از واکنش‌های فیزیولوژیکی ما در موقعیت‌های خطرناک یا ترسناک، مراکز واکنش جنگ یا گریز ما را تحریک می‌کند. این باعث می شود احساس هوشیاری و انرژی داشته باشیم.  اما این شبیه سازی همچنین به این معنی است که ما باید با علائم جنگ یا گریز دست و پنجه نرم کنیم. افزایش ضربان قلب، عرق کردن کف دست ها، ناراحتی معده و لرزش دست ها. یک جایگزین خوب که می تواند ما را صبح از خواب بیدار کند، یک لیوان آب سرد با لیمو یا خیار است.  یا هر دو اگر احساس خوبی می کنید.

شماره 5: پیمایش در رسانه های اجتماعی این یک عادت رایج است که در اوقات فراغت خود در اینستاگرام یا فیس بوک خود پیمایش کنید.  اما حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمان را از چیزهای مهم‌تر دیگر بگیرد مانند حضور در محل کار یا انجام وظایف. درک این موضوع که شما 20 دقیقه به فید اینستاگرام خود نگاه کرده اید، می تواند منجر به پشیمانی و اضطراب از عدم استفاده بیشتر از زمان خود شود. اینکه بتوانیم بهترین بخش های زندگی دیگران را به صورت آنلاین ببینیم، اغلب باعث می شود نسبت به زندگی خود حسادت و ناراحتی کنیم. برای مدتی از برق بکشید.  روی افراد مقابلتان تمرکز کنید و با دوستان و عزیزانتان وقت بگذرانید. اینها تعاملاتی هستند که به شما کمک می کنند احساس شادی کنید.

شماره 6: شما نمی خوابید. برای داشتن احساس سلامتی و انرژی در روز به حداقل ۷ ساعت خواب نیاز دارید. هر چه کمتر باشد، شما اثرات کم خوابی را احساس خواهید کرد. این اثرات شامل افزایش استرس، بی ثباتی خلق و خو، عملکرد ضعیف شناختی و کاهش سیستم ایمنی است. محرومیت از خواب همچنین می‌تواند باعث اضطراب پیش‌بینی شود، یعنی اضطرابی که درست قبل از رویدادهایی مانند رفتن به محل کار، مجبور به صحبت کردن در جمع یا شرکت در آزمون احساس می‌کنید. آیا شما یک کاربر معمولی رایانه یا تلفن قبل از خواب هستید؟ این ابزارهای بیش از حد تحریک کننده از فرسودگی مغز شما جلوگیری می کنند سعی کنید قبل از خواب کتاب بخوانید یا بهتر است مدیتیشن تنفسی قبل از خواب را انجام دهید.

شماره 7: صرف زمان زیاد به تنهایی این ممکن است برای کسی که از اضطراب رنج می برد مفید به نظر نرسد، اما گذراندن وقت با افراد دیگر می تواند به کاهش علائم اضطراب کمک کند. گذراندن وقت با دوستان حامی و ایجاد دلبستگی های سالم و مثبت می تواند به بهبود عملکرد اجتماعی و افزایش شادی کمک کند. زمان تنهایی هر چند وقت یکبار مهم است، به خصوص برای همه شما درونگراها، اما بیرون رفتن و دیدن دوستانتان به همان اندازه مهم است.

شماره 8: گوش دادن به موسیقی مودی بله، آهنگ های غمگین می توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند. احساسات و تأثیر آهنگ هایی که گوش می دهید تأثیر مستقیمی بر احساسات فعلی شما دارد. اگر قبلاً احساس اضطراب یا غم دارید، احتمالاً به نفع شما نیست که لیست اهنگ های جدایی خود را پخش کنید دفعه بعد که احساس ناراحتی یا مضطرب کردید، به چیز شاد گوش دهید. یک لیست پخش پر از موسیقی آرام بخش یا مثبت تهیه کنید که به شما کمک می کند مکان شاد خود را پیدا کنید. اکنون به یاد داشته باشید، این عادت ها محرک های اضطرابی مطمئن برای همه نیستند. انجام هر یک از این کارها یک دوره اضطراب را تضمین نمی کند، اما شانس شما را افزایش می دهد. نظر شما چیست؟ آیا عادت‌هایی که باعث ایجاد اضطراب شده‌اید، مقصر بوده‌اید؟ آیا عادت هایی وجود دارد که می شناسید که باید در لیست قرار می گرفت؟   برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان