مردم شادترین کشور جهان این 3 ترفند را بکار می برند

خط سلامت: شادی واژه ای گمشده در زندگی های امروزی است. مردم فنلاند که به عنوان شادترین مردم جهان شناخته شده اند رازهایی برای شادی در زندگی دارند.

مردم شادترین کشور جهان این 3 ترفند را بکار می برند

شادی باید در قلب انسان رشد کند و شکوفه های آن تمام زندگی را در برگیرد. شادی تاثیرات روانی فوق العاده ای دارد که باعث تقویت خلق و خو و کاهش استرس می شود.

شادی و راز فنلاندی ها

شادی یکی از رکن های مهم جامعه ای پویا و سازنده است.  دکتر فرانک مارتلا- Frank Martella محقق و فیلسوف روان‌شناسی فنلاندی، می‌گوید: اما این یک تصور غلط رایج است که فکر کنیم مردم فنلاند صرفاً با دیدگاهی مثبت به زندگی متولد می‌شوند . مارتلا می‌گوید:درست‌تر است که بگوییم فنلاند کشوری است که کمترین افراد ناراضی را در جهان دارد.

دکتر فرانک مارتلا می‌گوید این تا حد زیادی به دلیل سه اصل رایج در جامعه فنلاند است که به تقویت شادی کمک می‌کنند:

احساس قوی از جامعه و ارتباط

انجام کارهای خیر برای دیگران

یافتن هدفی روشن برای خود

احساس قوی 

دکتر فرانک مارتلا می‌گوید: داشتن افرادی در اطرافتان که به شما اهمیت می‌دهند و شما به آن ها اهمیت می‌دهید، مردم را خوشحال می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد حتی بدون یک خانه ثابت، مردم با معاشرت با دوستان، دیدار با خانواده‌ها و ارتباط با دیگران از طریق بازی‌های کارتی یا سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده، خوشبختی را پیدا می کنند .

انجام کارهای خیر 

در مورد انجام کارهای خوب برای افراد دیگر، مطالعه ای در دانشگاه ایالتی اوهایو در سال 2023 روی 122 فرد مبتلا به اضطراب، افسردگی و استرس نشان داد انجام اعمال محبت آمیز برای دیگران به آنها احساس رضایت و شادی بیشتری از زندگی می دهد. این ها می تواند اقدامات کوچکی باشد، مانند گفتن به کسی که امروز عالی به نظر می رسد  یا کارهای بزرگتر، مانند کمک به یک همکار در یک پروژه یا خرید یک هدیه متفکرانه برای یک عزیز.

دکتر فرانک مارتلا می‌گوید: وقتی به کسی کمک می‌کنید، وقتی تأثیر مثبتی بر دیگران دارید، شادی و احساس معنی‌داری شما افزایش می‌یابد. در شرایط بحرانی، فرصت‌های کمک به یکدیگر معمولاً زیاد است و این به ایجاد حس همبستگی نیز کمک می‌کند.

یافتن هدف روشن

پیدا کردن ”هدف” خود  سخت ترین از این سه مورد می باشد. دکتر فرانک مارتلا می‌گوید: احساس هدفمند قوی بودن تحمل شرایط بد را آسان‌تر می‌کند. در واقع، تمرکز بر تغییر آن شرایط یکی از منابع واضح هدف است که فرد را متحرک می کند و به یافتن معنی در موقعیت فعلی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان