افراد موفق برای این 4 مورد انرژی نمی گذارند

خط سلامت: افراد موفق در زندگی بر مسائل پیش و پا افتاده و کوچک تمرکز نمی کنند و از آن ها به سادگی عبور می کنند.

افراد موفق برای این 4 مورد انرژی نمی گذارند

افراد موفق زندگی را همسو با اهداف خود جلو می برند و اجازه نمی دهند انرژی های منفی مانعی سد راهشان شود.

به گزارش خط سلامت افراد موفق در زندگی یاد گرفته اند انرژی ذهنی خود را برای برخی مسائل هدر ندهد.

افراد موفق و انرژی ذهنی

افراد موفق اجازه نمی دهند دیگران هاله ای از انرژی منفی دورشان تشکیل دهند و تحت تاثیر دیگران قرار نمی گیرند. منفی گرایی برای افراد موفق انرژی ذهنی را هدر می دهد. افراد موفق می دانند که انرژی آن ها محدود است و این انرژی را باید صرف مسائل مثبت زندگی و اهداف مصرف کنند.

افراد موفق انرژی ذهنی خود را صرف موارد زیر نمی کنند:

 نشخوار اشتباهات گذشته

نگرانی در مورد آینده و گذشته دست به دست هم می دهند و هر دو به گونه ای باعث هدر دادن منابع انرژی محدود شما هستند و ذهنیت را با انرژی ها و افکار منفی  آلوده می کنند.

نشخوار فکری یکی از افکار وسواسی است که راه به جایی نمی برد. فکر کردن مداوم به مشکلات فقط سدی برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود.

 به تعویق انداختن کار

در حالی که مدیریت زمان ابزاری باورنکردنی است که به شما کمک می کند تا زمان خود را به طور موثر مشخص و هدایت کنید، اهمال کاری باعث می شود برنامه ها از بین بروند و زمان از دست برود.

اهمال کاری مملو از احساس گناه و شرم و شک است و آنقدر انرژی ذهنی شما را می گیرد تا دیگر انرژی دیگری برای سایر کارها برایتان باقی نماند.

فعالیت هایی که هیچ ارزش واقعی برای زندگی ندارد

دو نوع فعالیت آرامش بخش وجود دارد:

فعالیت هایی که به شما کمک می کند در لحظه حال باشید و واقعاً شارژ شوید.

فعالیت هایی که سرگرم کننده و در عین حال خسته کننده هستند و زندگی شما را بدتر می کنند، نه بهتر

اولین نوع شامل مواردی مانند نقاشی کردن، معاشرت با دوستان و یا دیدن یک فیلم یا مطالعه کتاب مورد علاقه می باشد.

مورد دوم شامل پیمایش در رسانه‌های اجتماعی برای چندین ساعت در روز، بازی برای دو روز متوالی، یا تماشای زیاد یک برنامه تلویزیونی هر شب است.

مقدار زمانی که برای فعالیت‌های دسته دوم صرف می‌کنید بسیار مهم است. از آنجایی که این فعالیت ها ذاتاً اعتیادآور هستند همه آن ها بدون تلاش زیاد دوپامین را افزایش می دهند و ممکن است در آن ها گم شوید و در نتیجه احساس خستگی بیشتری کنید.

تلاش برای راضی نگه داشتن همه

حقیقت ساده این است که هر کاری انجام می دهید، نمی توانید همه را خوشحال کنید زیرا هیچکس چنین قدرتی ندارد. احساسات دیگران به شما مربوط نیست. شما مسئول واکنش دیگران نسبت به اعمالتان نیستید. تنها چیزی که شما مسئول آن هستید این است که به خودی خود عمل کنید، به این معنی که بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با صداقت زندگی کنید و اصول اخلاقی را رعایت کنید.

اگر دنبال رویاهای خود بروید، ممکن است برخی افراد را عصبانی کنید.  اگر این کار را نکنید، ممکن است دیگران را ناامید، غمگین یا ناراحت کنید.اما نکته این است که واقعاً مهم نیست که دیگران چه احساسی دارند. این زندگی شماست. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را با موفقیت زندگی کنید یا خیر.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان