ترس از پیر شدن را چگونه کاهش دهید / سه حقیقت در مورد پیری

خط سلامت: ترس از پیر شدن ( FOGO )، مطابق آنچه برخی پژوهش ها نشان داده است ترسی رایج است. آگاهی از 3 مزیت شگفت‌انگیز پیری به کاهش ترس از پیر شدن ( FOGO ) کمک می کند.

ترس از پیر شدن را چگونه کاهش دهید / سه حقیقت در مورد پیری

ترس از پیر شدن ( FOGO )، مطابق آنچه برخی پژوهش ها نشان داده است ترسی رایج است. آگاهی از 3 مزیت شگفت‌انگیز پیری به کاهش  ترس از پیر شدن ( FOGO ) کمک می کند.

به گزارش خط سلامت دوره پیری بر خلاف تصور اغلب افراد با مزایایی همراه است که آگاهی از آن ها به غلبه بر ترس از پیر شدن ( FOGO )، کمک می کند.

ترس از پیر شدن چقدر رایج است ؟

ترس از پیر شدن ( FOGO )، نسبتا شایع است.

یک نظرسنجی از 2088 آمریکایی 18 ساله ( و بالاتر) نشان داد 87 درصد از شرکت کنندگان حداقل یکی از علایم ترس از پیر شدن ( FOGO ) را دارند.

طبق این نظرسنجی 23 درصد از آمریکایی ها نگران کاهش توانایی بدنی خود بودند، 15 درصد در مورد از دست دادن حافظه نگران بودند، 12 درصد ترس از تمام شدن پول را داشتند، 12 درصد نگران ابتلا به بیماری مزمن بودند و فقط 10 درصد از مردن می ترسند.

غلبه بر ترس از پیر شدن ( FOGO )

ترس از پیر شدن ( FOGO ) با آگاهی ازسه حقیقت مثبت درباره پیر شدن کاهش می یابد.

افراد مسن تمایل بیشتری به شادی دارند

نظرسنجی ها از سرتاسر جهان الگوی مشابهی را نشان می دهد؛ به این صورت که بزرگسالان در میانسالی کمترین شادی را دارند، اما با شروع حدود 51 سالگی، سطح شادی شروع به افزایش می کند. در واقع، با بالا رفتن سن، افراد مسن گزارش می دهند رضایت از زندگی شان به تدریج بالاتر می رود.

افراد مسن به سلامتی خود اهمیت می دهند

متخصص سالمندان لوئیز آرونسون- Louise Aronson- نویسنده کتاب سالمندی، اشاره می‌کند بیشتر افراد مسن به وضعیت سلامتی خود اهمیت می دهند و سلامتی خود را خوب یا عالی ارزیابی می‌کنند.

آمارها نشان داده است درصد افراد مبتلا به زوال عقل در حال کاهش است و اخیرا روش ها ی موثری برای پیشگیری از آلزایمر ابداع شده است.

افراد مسن از نظر روانی سالم تر هستند

لورا کارستنسن- Laura Carstensen- مدیر مرکز طول عمر استنفورد، خاطرنشان می کند سلامت روان به طور کلی با افزایش سن بهبود می یابد. سایر شواهدی که مزیت دوران سالمندی را آشکار می کند، عبارت است از:

افراد مسن نسبت به افراد جوان دارای میزان کمتری از مشکلات سلامت روانی از جمله افسردگی و اضطراب اجتماعی هستند .

سالمندان بالای 65 سال باثبات ترین و خوش بینانه ترین دیدگاه را در بین بزرگسالان دارند.

برخی از توانایی‌های روان‌شناختی ( برای مثال توانایی حل تعارض‌ها ) با افزایش سن افزایش می‌یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان