مزایای رابطه عاشقانه بلند مدت / 95 درصد افراد چه گفتند؟

خط سلامت: رابطه عاشقانه بلند مدت مزایای زیادی مانند احساس امنیت و ثبات، تقویت اعتماد به نفس، افزایش احساس مسئولیت و تعهد و... دارند.

مزایای رابطه عاشقانه بلند مدت / 95 درصد افراد چه گفتند؟

رابطه عاشقانه بلند مدت به عنوان یک منبع قوی از حمایت و پشتیبانی در زندگی فردی و رشد شخصی و اجتماعی افراد موثر می باشند.

به گزارش خط سلامت رابطه عاشقانه بلند مدت و ازدواج به افزایش سطح خوشبختی و رضایت از زندگی کمک میکنند. رابطه عاشقانه بلند مدت مانند ازدواج، سالم تر هستند و عمر طولانی تری دارند، آن ها همچنین شادتر هستند و رضایت جنسی بیشتری را تجربه می کنند.

رابطه عاشقانه بلند مدت و مزایای آن

پرسشنامه ای درباره مزایای روابط بلند مدت

در یک مطالعه اخیر ، محققان به این سؤالات پرداختند و از بیش از 200 نفر خواستند "برخی از مزایایی را که فکر می کنید کسانی که در یک رابطه طولانی مدت هستند از آنها لذت می برند را یادداشت کنند." لیستی از 82 مزیت توسط شرکت کنندگان در مطالعه شناسایی شد. مزایا شامل مواردی مانند "لحظه های حساس"، "پر بودن احساسی" و "کمک در زمان های سخت" بود.

در مطالعه دوم که روی 545 نفر انجام شد، محققان فهرستی از 82 مزیت احتمالی قرار گرفتن در یک رابطه صمیمی را که قبلاً شناسایی شده بود، به شرکت‌کنندگان ارائه کردند و از آنها خواستند تا میزان اهمیت این مزایا را در مقیاس پنج درجه‌ای ارزیابی کنند.

در مرحله بعد، محققان 82 مزیت را در 10 دسته کلی دسته بندی کردند: حمایت، پذیرش اجتماعی، رضایت جنسی، داشتن کسی که با من همراهی کند، احساسات مثبت، مراقبت و مراقبت، رابطه جنسی ایمن، عشق و اشتیاق، تقسیم هزینه ها و ثبات.

از میان تمام مزایایی که فهرست شد، «عشق و اشتیاق» در صدر فهرست قرار گرفت و بیش از 95 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که مهم است و پس از آن «احساسات مثبت» (94 درصد) و «حمایت» (93 درصد) قرار گرفتند. یافته ها به طور کلی در سن، جنس، و وضعیت رابطه سازگار بود.

زمانی که از افراد خواسته می‌شود در مورد مزایای بالقوه روابط بلندمدت فکر کنند، ابتدا روابط درونی (مانند عشق و اشتیاق) را در مقابل موارد بیرونی مانند فشار اجتماعی و ثبات در نظر می‌گیرند. محققان می گویند آنچه مردم در یک رابطه مفید می دانند، آنها را برای وارد شدن به یک رابطه ترغیب می کند.

بنابراین، یافته‌ها نشان می‌دهد افراد برای وارد شدن به روابط صمیمانه انگیزه بیشتری دارند تا احساسات مثبتی مانند عشق را تجربه کنند. احساس مثبت عشق از ابتدا به ما کمک کرده است که تکامل پیدا کنیم.

در مجموع روابط برای رفاه ما اساسی هستند. فراتر از یک احساس، عشق یک احساس قدرتمند است که به معنای واقعی به زندگی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان