ترس از تعدیل شدن و از دست دادن شغل دارید؟ از این 9 تکنیک استفاده کنید

خط سلامت: اخراج از کار یکی از ترس های کارمندان است که نمی دانند زمانی که در این شرایط قرار گرفتند بهترین راه چیست.

ترس از تعدیل شدن و از دست دادن شغل دارید؟ از این 9  تکنیک استفاده کنید

اخراج از کار به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. از دست دادن ناگهانی یک شغل به طور قابل توجهی به رفاه روانی آسیب می رساند و منجر به شک و تردید به خود و تأثیرات منفی بر عزت نفس در طول اخراج می شود.

اخراج از کار و ناامنی های شغلی

به گزارش خط سلامت اخراج از کار باعث ایجاد اضطراب و استرس در افراد می شود. ترس از اخراج بر عملکرد کارمندان تاثیرات منفی می گذارد.

ناامنی شغلی نه تنها بر نگرانی های شغلی تأثیر می گذارد، بلکه بر عملکرد آینده فرد نیز تأثیر می گذارد. کارکنانی که با چنین ترس هایی روبرو هستند در حفظ بهره وری و رضایت شغلی با چالش هایی مواجه می شوند.

ترس از دست دادن شغل و پیامدهای بالقوه بیکاری طولانی مدت به طور قابل توجهی بر سلامت روان فرد تأثیر می گذارد. عدم اطمینان پیرامون وضعیت شغلی باعث استرس و اضطراب می شود، زیرا مردم با آینده نامعلوم و بی ثباتی مالی دست و پنجه نرم می کنند.

استرس ناشی از عدم امنیت شغلی و علائم فیزیکی 

بیخوابی

خستگی

افزایش سطح کورتیزول

راه های غلبه بر ترس از دست دادن شغل

اگرچه ترس از دست دادن شغل در میان کارمندان غیرعادی نیست ، اما باید بدانید چگونه بر آن غلبه کنید. در اینجا چند نکته برای مقابله با استرس ناشی از اخراج از کار آورده شده است:

شناسایی افکار منفی

ترس های غیرمنطقی و افکار منفی مرتبط با از دست دادن شغل را بپذیرید و به چالش بکشید. تکنیک‌های شناختی-رفتاری در قالب‌بندی مجدد این افکار و ارتقای دیدگاه متعادل‌تر کمک می کنند.

تمرین تمرکز حواس و آرامش

می‌توانید تنفس عمیق و مراقبه ذهن آگاهی را امتحان کنید، زیرا این تمرین‌ها به مدیریت اضطراب کمک می کند. این تمرینات همچنین به بهبود تمرکز و افزایش رفاه کلی عاطفی کمک می کنند.

پرورش ذهنیت رشد

با در نظر گرفتن چالش ها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و توسعه شخصی، ذهنیت رشد را در آغوش بگیرید. این دیدگاه تاب آوری را تقویت می کند و ترس از شکست را کاهش می دهد.

 تعیین انتظارات واقع بینانه

انتظارات واقع بینانه ایجاد کنید. بدانید عدم قطعیت‌ها بخشی عادی از یک سفر شغلی است و ارزش یا پتانسیل شما را مشخص نمی‌کند.

 تمرکز کنید

روی جنبه هایی از شغل و زندگی خود تمرکز کنید که می توانید کنترل کنید. هدایت انرژی به گام های عملی و اهداف کوچک به شما قدرت  و احساس درماندگی را کاهش می دهد.

توسعه استراتژی های مقابله ای

مکانیسم های مقابله ای سالم برای مدیریت استرس را شناسایی کنید .این مکانیسم ها شامل سرگرمی ها، ورزش یا گذراندن زمان با کیفیت با عزیزان برای حفظ تعادل عاطفی باشد.

 دستاوردها را جشن بگیرید

دستاوردهای حرفه ای خود را هر چقدر هم که کوچک باشد به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید. تأمل در موفقیت‌های گذشته  اعتماد به نفس را تقویت می کند و چشم‌انداز مثبتی را ایجاد می کند.

 تجسم نتایج مثبت

تکنیک های تجسم را برای تصور نتایج مثبت در حرفه خود تمرین کنید. این مسئله به تغییر تمرکز از ترس به دیدگاهی خوش بینانه تر کمک می کند و یک ذهنیت فعال را تقویت می کند.

 پذیرش انعطاف پذیری و سازگاری

ذهنیت انعطاف پذیری و سازگاری را توسعه دهید. بدانید تغییر بخشی طبیعی از زندگی حرفه‌ای است و توانایی سازگاری، انعطاف‌پذیری را در مواجهه با عدم قطعیت‌ها افزایش می‌دهد. همچنین می توانید با یک روانشناس برای رفع ترس های تان مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان